مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

جزیره زیبای قشم یکی از زیباترین مقاصد برای سفر است. بسیاری از افرادی که به این جزیره شگفت‌انگیز سفر می‌کنند، اقامتگاه‌های بوم گردی را برای اقامت خود در قشم انتخاب می‌کنند. اما بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم را چطور باید پیدا کرد؟

image-20220326121516-1.jpeg

در این مقاله قصد داریم تا شما را با اقامتگاه های بوم گردی ویژه در قشم آشنا کنیم. اگر برای سفر نوروز ۱۴۰۱ جزیره قشم را به عنوان مقصد انتخاب نموده‌اید، این مطلب را با دقت بخوانید.

بوم گردی چیست؟

در ابتدا بهتر است بوم گردی را تعریف کنیم. بوم‌گردی یا اکوتوریسم به زبان ساده یعنی اینکه در سفر احترام طبیعت و فرهنگ گذشته و حال حاضر مردم آن منطقه را داشته باشیم. جامعه‌ بین‌المللی، بوم‌گردی یا همان اکوتوریسم را سفری مسئولانه به جاذبه‌های طبیعی برای لذت بردن و درک طبیعت به‌شکلی که حافظ زیست بوم باشیم و به جای آسیب زدن به کیفیت زندگی مردم منطقه به پایداری و بهبود آن کمک کنیم، تعریف می‌کند.

تعریف اقامتگاه‌های بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ در واقع خانه‌هایی با بافت سنتی هستند که به سبک معماری گذشته که مختص هر شهر بوده بنا شده‌اند؛ به عنوان مثال اقامتگاه های بوم گردی در شمال کشور اغلب چوبی هستند و در مناطق کویری و جنوب  مانند بوم گردی‌های قشم، معمولاً آن‌ها دیوارهای کاه‌گلی، سقف‌هایی با تیرک‌های چوبی، تنور و حوض آب دارند که می‌توانند شما را به سفری در زمان ببرند. در ادامه به معرفی چند تا از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ویژه در قشم خواهیم پرداخت.

اقامتگاه پیر حرا قشم

برای اقامتی به یاد ماندنی در شهر زیبای قشم و آشنایی بیشتر با فرهنگ آن، می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های سنتی این شهر بمانید. اقامتگاه پیر حرا قشم در مجموع دارای ۵ اتاق با ویژگی‌های متفاوت است تا نیازهای مسافران مختلف را برآورده سازد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه بوم گردی دارای کولر گازی هستند و رختخواب سنتی به تعداد ظرفیت اتاق در نظر گرفته شده است. این رختخواب سنتی شامل بالش، پتو، تشک و ملحفه است.

نوع اول اتاق‌های بوم گردی پیر حرا به نام میداف و جداف است که برای اقامت ۲ تا ۳ نفر مناسب بوده و سرویس بهداشتی و حمام آن مستر است. نوع دوم این اتاق‌ها به نام سینگو بوده که برای اقامت ۵ نفر مناسب است و سرویس بهداشتی و حمام آن نیز مستر است. این اقامتگاه همچنین ۲ اتاق به نام اتاق‌های گنجر و لابستر دارد که ظرفیت پذیرایی از ۶ مهمان را دارد و سرویس بهداشتی و حمام آن‌ها نیز مشترک است.

از دیگر نکاتی که برای این اقامتگاه باید به آن اشاره کرد، در نظر گرفتن سرویس صبحانه برای تمامی اتاق‌های این مجموعه است. این اقامتگاه در بافت محلی واقع شده و از این نظر برای تهیه ملزومات هیچ مشکلی وجود ندارد. کافی است کمی پیاده‌روی کنید تا به نزدیک‌ترین فروشگاه برسید و بتوانید خرید خود را انجام دهید.

اقامتگاه میرزا قشم

اقامتگاه میرزا قشم یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم گردی ویژه در قشم است که با محیطی زیبا، امن و صمیمی در غرب این جزیره‌ در روستای گورزین واقع شده است. نزدیکی این اقامتگاه به جنگل‌های حرا، این روستا و اقامتگاه را به مکان موردعلاقه‌ی گردشگران تبدیل کرده است. سالانه توریست‌های زیادی برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی منطقه به این روستا می‌آیند و همین مسئله سبب شده این اقامتگاه محبوبیت بسیاری میان مسافران داشته باشد.

ظرفیت‌ اتاق‌های این اقامتگاه از ۱ تا ۵ نفر و در بزرگترین اتاق تا ۸ نفر است. همچنین این اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی برای مسافران، سرویس گشت و گذار در جزیره و... است. در این اقامتگاه گشت با قایق در جنگل‌های حرا به‌علاوه آلاچیق شناور حتی در شب امکان‌پذیر بوده و ترانسفر برای گشت و گذار در دور جزیره نیز فراهم است. سرویس رستوران و صبحانه و ناهار و شام نیز با هماهنگی قبلی قابل ‌تامین است.

راهنمای اقامتگاه های بوم گردی ویژه در قشم

اقامتگاه قبیله آزاد قشم

جزیره قشم اقامتگاه‌های سنتی جذاب زیادی دارد. یکی از زیباترین اقامتگاه‌های این جزیره، اقامتگاه قبیله آزاد قشم است. این اقامتگاه بوم گردی یکی از پرطرفدارترین بوم گردی های قشم است که می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید. اقامتگاه قبیله آزاد دارای رستوران و کافه می‌باشد که البته شنبه‌ها تعطیل است. صبحانه همراه با هزینه اقامت سرو می شود، برای وعده نهاربه رستوران‌ سهیلی می‌توانید مراجعه کنید و برای شام هم در رستوران خود اقامتگاه منو روزانه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جزیره قشم اقامتگاه های بوم گردی ویژه زیادی دارد که بوم گردی فردیس، بوم گردی نخل ناخدا، بوم گردی خانه دوست و ... ازمعروف‌ترین آن‌ها هستند. برای انتخاب و رزرو بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی در قشم، پیشنهاد می‌کنیم به سایت معتبر جاباما مراجعه کنید.

راهنمای اقامتگاه های بوم گردی ویژه در قشم

رزرو اقامتگاه های بوم گردی قشم در جاباما

برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در قشم می‌توانید با مراجعه به سایت جاباما با خیال راحت اقامتگاه مورد نظر خود را از میان اقامتگاه‌های متنوع انتخاب و رزرو کرده تا اقامت خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. جاباما به عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت اجاره ویلا ، اقامتگاه و رزرو هتل در ایران، مهم‌ترین دغدغه ایران‌گردان یعنی مطمئن بودن از محل اقامت را با ارائه اطلاعاتی کامل در مورد اقامتگاه‌ها و هتل‌های ایران و فرآیندی ساده برای رزرو آن‌ها برطرف کرده است.

کد خبر 666231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha