در طول تاریخ، ایرانیان همواره به دیانت و میهماننوازی شهرت داشته‌اند. این آوازه نیک سبب شده تعدادی از سلاله و نوادگان ائمه (ع) این دیار را برای سکونت انتخاب کنند یا برای در امان ماندن از تهدید دشمنان به ایران پناه آورند.

رابعه تیموری

همشهری آنلاین - رابعه تیموری:طهران هم که در گذشته جزئی از ملک پهناور ری بوده و در میان بلاد اسلامی اهمیت ویژه‌ای داشته از این اقبال بلند بی‌نصیب نمانده که مسکن و میزبان تعداد زیادی از این بزرگواران باشد.

بسیاری از امامزادگانی که بخشی از عمرشان را در طهران گذراندند، در همین دیار هم از دنیا رفتند و امروز بقاع و آرامگاه‌های آنها که هر یک تاریخ و سرگذشتی را از سر گذرانده‌اند، دارای ارزش‌های تاریخی، معماری و مذهبی ویژه‌ای هستند که سیری در آنها نکات جذاب و قابل توجهی از تاریخ اسلام، پیشینه ایران و هویت هنر معماری کشور را روشن می‌کند.

تحویل سال کجا بریم؟ | آغاز سال کنار بزرگوارانی عزیز و با اصل و نسب

بیش از ۳۰۰ امامزاده در استان تهران وجود دارد که٧٠بقعه از این مجموعه به دلیل دارابودن شجره نامه مشخص، شاخص و مطرح هستند. بیشترین تعداد امامزاده‌های شهر تهران در منطقه ۵ تهران واقع شده و منطقه ۵ دارای ١٣ امامزاده، منطقه ١ دارای ٩ امامزاده، مناطق ١٢ و ٢٠ نیز هر یک دارای ١٠ امامزاده هستند.

تحویل سال کجا بریم؟ | آغاز سال کنار بزرگوارانی عزیز و با اصل و نسب

در ۱۲ منطقه شهر تهران هم امامزاده‌ای وجود ندارد. اگر در ایام نوروز تصمیم گرفتید به زیارت این میهمانان با اصل و نسب تهران بروید، فراموش نکنید که مسیر دسترسی برخی از امامزادگان مانند امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده صالح (ع) آسان و مناسب است و تعدادی از امامزاده‌ها مانند امامزاده داوود (ع) در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند که دسترسی به آن‌ها با دشواری‌هایی همراه است، اما جاذبه های تاریخی و معنوی این امامزاده ها حتما دشواری های سفر را شیرین می کند.

کد خبر 664522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha