سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

یکصد و شصت و پنجمین شماره ماهنامه آزما، ویژه نوروز ۱۴۰۱ منتشر شد.

مجله آزما

به گزارش همشهری آنلاین، در پرونده این شماره آزما که با عنوان «این وطن، مصر و عراق و شام نیست»، گفت‌وگویی می خوانید با خانم دکتر ژاله آموزگار در مورد مفهوم وطن در دنیای امروز و خودباختگی برخی از ایرانیان در برابر مظاهر غربی و از جمله زبان و ضرورت باور به داشته‌های فرهنگی و قومی ایران. در همین پرونده دکتر ناصر فکوهی استاد انسان‌شناسی و علیرضا میرعلی نقی موسیقیدان و آهنگساز در گفت‌وگوهایی مفهوم وطن در گفتمان امروز با مورد بررسی قرار داده‌اند و خانم دکتر مریم جلالی استاد دانشگاه نیز در گفت‌وگویی مفهوم بازتاب وطن در ادبیات کودک را مورد بحث قرار داده‌اند.
یکی از مطالب ویژه  این شماره آزما، نگاهی است به یک قرن تئاتر ایران  و نیز مهم‌ترین اتفاقات این قرن در حوزه تئاتر از منظر شهرو خردمند، نغمه ثمینی، قطب الدین صادقی، صدرالدین زاهد و شمار دیگری از صاحبنظران عرصه تئاتر.

یک قرن تئاتر ایران در شماره نوروزی مجله آزما

«خون قلم نریز برای گرفتن مزد» نیز عنوان مقاله ایست از دکتر قدرت الله طاهری در مورد سفارشی نویسی و رمان‌ها و کتاب های سفارشی که افرادی با پرداخت پول نوشتن آن را سفارش می دهند.
از دیگر مطالب این شماره آزما نگاهی به شعر ارمنی و مجموعه ای از داستانهای خواندنی است. آزما را از دکه های منتخب مطبوعاتی و کتابفروشی های معتبر تهیه کنید.

کد خبر 664286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha