خانه‌های آینده بیش از هر چیز، از ویژگی هوشمندی برخوردارند و حتی آینه‌هایی هوشمندی برای پیشنهاد ست کردن لباس دارند. در روزهای پیش رو، ما به لطف تکنولوژی‌های هوشمند، بیش از هر زمان دیگری وقت خواهیم داشت و با کمک روبات‌ها دیگر نگران خانه‌تکانی آخر سال نخواهیم بود.

روبات‌های خانه دار

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: روبات‌های جاروکش یکی از قدیمی‌ترین دستیاران نظافت منزل هستند. البته قدمت ۲۶ ساله! اولین روبات جاروکش را یک شرکت سوئدی وارد بازار کرد و آنقدر ایده جدیدی بود که برنامه علمی شبکه بی بی سی درباره آن برنامه ساخت.

امروزه اما روبات‌های مختلفی به عنوان دستیار در خانه مشغول خدمت روزانه هستند و وقت آزاد بیشتر و دغدغه کمتری برای صاحبان خانه ایجاد کرده‌اند. چه بسیار افرادی که در حین تمیزکاری خانه آسیب دیده‌اند یا افرادی که فکر تمیز کردن خانه آن‌ها را عصبی کرده است! این گزارش را برای آنها نوشته‌ایم:

جاروبرقی روباتیک و هوشمند 

چه در روزهای پایانی سال و چه زمانی که سفر هستید، این آشفتگی و گرد و غبار فضای خانه بوی کهنگی ایجاد می‌کند. یک روبات جاروکش می‌تواند نگرانی شما را رفع کند. توانایی کنترل از راه دور، فناوری نقشه‌برداری پیشرو، برنامه‌ریزی و پشتیبانی توسط سرویس‌های هوشمندی مانند الکسا از ویژگی‌های فوق العاده این جاروهاست.

نظافت خانه به روش هوشمند | این ابزارها خانه شما را برق می‌اندازند

روبات تمیز کننده پنجره

از تمیز کردن پنجره‌های خود خسته شده‌اید؟ شما تنها نیستید! یک دستگاه روباتیک کوچک که دارای فناوری‌های تمیزکننده پیشرفته برای تمیز کردن بی‌صدا و کارآمد انواع پنجره‌هاست به بازار عرضه شده تا از تمیز کردن پنجره‌ها آزاد شوید. برخی از این روبات‌ها که مدل‌های جدیدتر آن بی‌سیم هستند، فقط برای پنجره‌های کوچک طراحی شده‌اند.

نظافت خانه به روش هوشمند | این ابزارها خانه شما را برق می‌اندازند

روبات طی کش

شاید روزی داشتن روباتی که کف خانه‌های بچه‌دار را از انواع لک پاک کند یک رویا بود اما امروزه این وسیله هوشمند ساخته شده و به‌خوبی از پس تمیز کردن کثیفی کف پوش‌ها و لکه‌هایی مانند قهوه خشک شده و نوشابه برمی‌آید. این روبات یک سر تمیز کننده ارتعاشی دارد که به خوبی کف خانه را برق می‌اندازد.

نظافت خانه به روش هوشمند | این ابزارها خانه شما را برق می‌اندازند

تمیز کننده استخر و حوض

این روزها داشتن استخر یا حوض کمی دشوار است و بیشتر ما به داشتن یک سقف بالای سرمان دلخوشیم اما به هر حال مخترعین فکر افراد ثروتمند را هم کرده‌اند و یک پاک کننده روباتیک استخر ساخته‌اند که از طریق تلفن همراه قابل کنترل است. می‌توان یک برنامه منظم تمیز کردن تنظیم کرد تا روبات شما خود به خود حواسش به نظافت استخر باشد.

نظافت خانه به روش هوشمند | این ابزارها خانه شما را برق می‌اندازند

روبات اتوشویی

یکی از بخش‌های دشوار خانه‌داری رسیدگی به وضعیت لباس‌هایی شسته شده است. اتو کردن، تا کردن و جا دادن لباس‌ها کاری وقت گیر است که با کمک هوش مصنوعی آن هم آسان شده. یک روبات لاندری در بازار وجود دارد که برای تشخیص یک تکه لباس تازه شسته شده برنامه‌ریزی شده. این روبات لباس را بخار می‌دهد و تا می‌کند تا برای پوشیدن شما باشد.

خانه‌های آینده بیش از هرچیز از ویژگی هوشمندی برخوردارند و حتی آینه‌هایی هوشمندی برای پیشنهاد ست کردن لباس دارند. در روزهای پیش رو، ما به لطف تکنولوژی‌های هوشمند، بیش از هر زمان دیگری وقت خواهیم داشت اما سوال اصلی این است که آن را صرف چه کاری کنیم؟

کد خبر 663733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha