همهشری آنلاین: بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره سیره پیامبر اعظم (ص) با عنوان «اخلاق باید محمدی باشد» از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب 72صفحه‌یی اولین عنوان از مجموعه کتاب‌های «راهبرد جوان» است که به شیوه «گزیده بیانات» منتشر شده است و به بازخوانی برگ‌هایی از تاریخ پرفراز و نشیب صدر اسلام و حیات نورانی رسول اعظم (ص) و پرده‌هایی خواندنی از سیره نبوی در بیان شیوا و گیرای رهبر فرزانه انقلاب می‌پردازد.

تبیین برخی شاخصه‌های اخلاقی حکومت‌داری، برخورد با مردم، روحیه برادری و برابری همراه با قدرشناسی، مدارا با قشرهای مختلف مردم و... از جمله سرفصل‌هایی است که در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ما باید مثل پیامبر سراغ افراد برویم. درباره پیغمبر گفته شده است: ایشان مثل یک پزشک دوره‌گرد حرکت می‌کرد. پزشکان در مطب خود می‌نشینند تا مردم به آن‌ها مراجعه کنند، اما پیغمبران نمی‌نشستند تا مردم به آن‌ها مراجعه کنند، آن‌ها به مردم مراجعه می‌کردند. در کیف داروی‌شان، هم وسیله مرهم‌گذاری داشتند، هم وسیله نشترزنی داشتند و هم وسیله داغ کردن زخم، آن‌جایی که احتیاج به داغ کردن داشت.»

بنا بر این گزارش، «راهبرد جوان» عنوان مجموعه‌ای است جدید که تلاش دارد با بازنشر بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف، مباحث موضوعی را در قالب راهبردهایی موجز و موثر با نگارشی منسجم در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان، بویژه نسل جوان قرار دهد.

 از جمله عنوان‌های دیگر این طرح که به زودی منتشر خواهند شد، به کتاب‌های «اشک باید رازدار باشد» و «شرح غم پنهان» که به ترتیب به توصیه‌هایی برای عزادران، مبلغان و مداحان درباره برگزاری مجالس مذهبی و معنوی و توصیه‌هایی برای شعر و شاعری می‌پردازند، می‌توان اشاره کرد.

کد خبر 6636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز