مذاکره‌کننده ارشد چین با بیان اینکه امیدوار است مذاکرات دو روز دیگر از سرگرفته شود گفت: متن اساساً موجود است، اما به جرح و تعدیل‌های نهایی نیاز دارد. ما همیشه بر این عقیده هستیم که نگرانی همه طرف‌ها باید بررسی شود.

رئیس هیات چین در مذاکرات

به گزارش همشهری‌آنلاین، «انریکه مورا» مذاکره کننده ارشد اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، بعد از اعلام وقفه در مذاکرات در پاسخ به سوالی درباره بازگشت به وین برای نهایی کردن توافق گفت: فکر می‌کنم و امیدوارم خیلی خیلی زود این اتفاق بیفتد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.

سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

کد خبر 663305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طالب IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    باید توافق طوری باشد وقتی آمریکا از توافق بیرون رفت هزینه زیادی پرداخت کند