همزمان با شروع علمیات ویژه روسیه در خاک اوکراین، تعدادی از شهروندان این کشور در خارج به جمع نیروهای مدافع پیوسته‌اند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در این خصوص مدعی شد که تاکنون، ۶۶ هزار و ۲۲۴ مرد اوکراینی از خارج بازگشته‌اند تا در نبرد با نیروهای ارتش روسیه کمک کنند.

او در این خصوص گفت: «این همان تعداد مردانی است که در این لحظه از خارج از کشور بازگشتند تا از کشور خود در برابر دشمن دفاع کنند. این ۱۲ تیپ رزمی و با انگیزه دیگر است!»

رزنیکوف در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: «اوکراینی‌ها! ما شکست‌ناپذیر هستیم.»

در خبری دیگر، شهروندان مجاز به ترک بندر ماریوپل بین ظهر تا ۵ بعد از ظهر خواهند بود.

خبرگزاری RIA روسیه به نقل از مقامات شهری اعلام کرد، ساعت دقیق به وقت محلی ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر خواهد بود. (۱۲:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به وقت تهران)

روسیه پیش‌تر، امروز (شنبه) اعلام کرده بود، نیروهایش که شهر بندری در دریای آزوف در جنوب اوکراین را به محاصره خود درآورده‌اند، تیراندازی را متوقف کرده و به غیرنظامیان اجازه عبور خواهند داد. روسیه همچنین در نظر دارد یک آتش‌بس جزئی نیز برای خروج شهروندان از یک کریدور در شهر وولونوکا ایجاد کند.

شورای شهر گفته است که غیرنظامیان می‌توانند به سمت شهر زاپوریژیا حرکت کنند. آنها می‌توانند از مسیرهای اتوبوسی که به طور خاص ترتیب داده شده یا خودروهای شخصی خود را برای خروج از شهر استفاده کنند.

کد خبر 661846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    وقتی آدم منافعی در خاک کشورش داشته باشه، بخاطرش برمیگرده و از اون خاک دفاع میکنه. البته تاکید میکنم: ((اگر منافعی در اون خاک داشته باشه))
  • بهزاد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    پوتین اگر نه فقط اوکراین بلکه همه اروپا را نیز تصرف کند مرده متعفنی بیش نیست .