عملیات هرس و بازپیرایی حدود ۲۵هزار درخت در معابر و بوستان‌های منطقه ۱۱ برای استقبال از بهار و رویش دوباره به پایان رسید.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین – بهاره خسروی :«سید محمد موسوی » شهردار منطقه ۱۱ با اعلام این خبر گفت :« فصل زمستان فرصت مناسب برای هرس و بازپیرایی درختان به عنوان ریه های تنفسی شهر است. هرس درختان فضای سبز سطح منطقه شامل درختان بوستان ها و معابر  با هدف حذف شاخه های آفت زده، خشکه زنی و سبک کردن شاخه های درختان برای تحمل وزن ناشی از بارش برف احتمالی و همچنین جریان بهتر هوا در میان شاخ و برگ ها و رسیدن نور کافی به درختان در زمستان انجام می‌شود.»

به گفته موسوی اداره فضای سبز منطقه ۱۱ با آغاز فصل زمستان و متوقف شدن جریان شیره نباتی برای جلوگیری از ایجاد خسارت به درختان، عملیات هرس را آغاز و هم اکنون با جوانه زنی درختان و جریان شیره نباتی عملیات هرس درختان پایان یافته است.

شهردار منطقه ۱۱ درپایان درباره جزئیات اجرای این طرح توضیح می‌دهد:« در طرح بازپیرایی و هرس درختان، اداره فضای سبز با اختصاص دادن اکیپ‌های ماهر هرس موفق به هرس ۲۴۹۵۸ اصله درخت در سطح منطقه شده‌اند که از این تعداد ۲۱۳۶۳ اصله درخت توت و ۲۹۷۵ اصله درخت نارون و ۶۲۳ اصله سایر گونه‌های درختان بوده است.

کد خبر 661416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha