همشهری آنلاین: سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: استفاده از کارت هوشمند در صورت لغو سهمیه بندی ادامه می یابد.

به گزارش شانا، سید نورالدین شهنازی زاده، در باره توقف سهمیه بندی بنزین و ادامه استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت اظهار داشت: بهتر است که استفاده از کارت هوشمند سوخت همچنان ادامه داشته باشد زیرا سامانه هوشمند سوخت هیچ ارتباطی با سیستم سهمیه بندی ندارد.

سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این باره توضیح داد: سامانه هوشمند سوخت یک سیستم کنترلی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را درباره مدیریت بر مصرف سوخت در کشور یاری می‌رساند پس همواره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

شهنازی زاده همچنین از نصب بیش از 80 درصد از تجهیزات لازم برای عرضه نفت گاز در جایگاه های عرضه سوخت تهران خبر داد و گفت: بیش از 500 هزار کارت عرضه نفت گاز در تهران توزیع شده و 80 درصد از تجهیزات لازم در جایگاه‌ها برای عرضه سوخت نفت گاز از طریق کارت نیز نصب شده است.

وی افزود: حدود 20 درصد از نصب تجهیزات لازم باقی مانده که امیدواریم تا آبان ماه به اتمام برسد.

شهنازی زاده ادامه داد: با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، آمار و اطلاعات مصرف سوخت در کوچک‌ترین نقاط کشور و کارکرد هر یک نازل تلمبه‌های سوخت رسانی را تحت نظارت داریم.

وی تاکید کرد: با استفاده از این سامانه می‌توان میزان مصرف کاهش و افزایش آن را بررسی و تحلیل کرد تا با سهولت بیشتری مشکلات مربوطه را برطرف کنیم.

سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سهمیه بندی بنزین مکانیزمی است که از یکی از بخش‌های سامانه کارت هوشمند سوخت استفاده کرده و هر زمان که لازم باشد می‌توان سهمیه بندی را از این سامانه حذف کرد.

شهنازی زاده همچنین در باره دوره بعدی سهمیه بندی بنزین گفت: شهروندان هم اکنون در حال استفاده از سهمیه بنزین سه ماهه پاییز هستند و در ابتدای فصل زمستان نیز سهمیه بنزین سه ماهه پایان سال برای استفاده از بنزین اعلام می‌شود

کد خبر 65904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز