مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: تعداد مسافران مترو تهران روزانه به یک میلیون 620 هزار نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران با سرد شدن هوا نیز افزایش یابد.

جعفر ربیعی  با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از آغاز مهر ماه تعداد مسافران مترو در روزهای عادی یک میلیون و 400 هزار نفر بوده که اکنون با آغاز سفرهای تحصیلی روزانه حدود 220 هزار نفر به تعداد مسافران مترو افزوده شده است.

وی با اشاره به افزایش حدود 15 درصدی مسافران مترو با آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: هر ساله با سرد شدن هوا تعداد مسافران مترو افزایش می‌یابد که پیش بینی می‌شود امسال نیز از اواسط آبان ماه تعداد مسافران مترو به 1 میلیون و 700 هزار نفر برسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران به روابط عمومی شهرداری گفت: سال گذشته در مهرماه  مترو تهران روزانه 1 میلیون و 500 هزار مسافر را جابه جا می‌کرد که امسال این میزان به 1 میلیون 620 هزار نفر رسیده است و در واقع حدود 10 درصد تعداد مسافران مترو در مهرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته در روزهای پایانی اسفندماه مترو شاهد شلوغ‌ترین روزهای خود باشد گفت: ازدحام مسافران در تمام خطوط مترو به چشم می‌خورد اما در خط 5 به دلیل سرفاصله بیشتر حرکت قطارها و فاصله زیاد بین ایستگاه‌ها ازدحام مسافران بیش‌تر محسوس است.

وی با بیان اینکه روز به روز برتعداد مسافران مترو افزوده می‌شود تاکید کرد: در صورت احداث خطوط جدید مترو به طور حتم ترافیک پایتخت کاهش چشم‌گیری خواهد یافت چون تجربه نشان داده که شهروندان تهرانی از مترو به خوبی استقبال می‌کنند و حتی کسانی که خودروی شخصی دارند در صورتی که بتوانند با مترو سریع به مقصد برسد ترجیح می دهند به جای تحمل ترافیک از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

کد خبر 65886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز