بنابه درخواست شهروندان، کسبه و معتمدان بازار تهران، دستفروشان و بساط‌گستران خیابان پانزده خرداد ساماندهی شدند و درصورت تخلف، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

ساماندهی دستفروشان

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: این طرح با مشترک نیروی انتظامی، یگان امداد، شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و شهرداری منطقه۱۲ در خیابان پانزده خرداد و اطراف بازار تهران اجرا می‌شود.

شهردار منطقه۱۲ هدف از اجرای این طرح را برخورد با عوامل بساط‌گستر در معابر غیرقانونی و ساماندهی آنان در مکان‌های مجاز اعلام کرد و گفت: «براساس ماده۶۹۲ قانون مجازات اسلامی که هرگونه سدمعبر، تجاوز به حقوق مشروع دیگران است، بساط‌گستری ممنون است. به همین دلیل هفته گذشته اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام و هشدارها و تذکرهای لازم به همه دستفروشان و بساط‌گستران داده شد و براساس دستور مقام قضایی، نسبت به جمع‌آوری بساط دستفروشان اقدام می‌کنیم. همچنین با توجه به ظرفیت محدودی که در پیاده‌راه خیابان پانزده خرداد وجود دارد و محل عبور عابران است، حضور دستفروشان در این فضا دخل و تصرف در حقوق عامه است و مشکلات زیادی در رفت‌وآمد و حضور شهروندان در بازار ایجاد می‌کند.»

«امیر یزدی» با اشاره به تلاش شهرداری منطقه برای شناسایی خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی به دستفروشی روی آورده‌اند، افزود: «برنامه‌هایی برای ساماندهی این افراد از ۲ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. با شروع سال آینده نیز در محل‌هایی خارج از محوطه بازار و با تشکیل روزبازارها، برای امرار معاش آنها اقدام خواهیم کرد. ضمن اینکه از چندی پیش عده‌ای از آنان با برپایی حدود ۸۰میز در محور باب‌همایون ساماندهی شده‌اند و هر روز از ساعت۱۵ به بعد مشغول کار می شوند.»

وی با بیان اینکه بیشتر اجناسی که از طریق دستفروشی عرضه می‌شود، به دلیل اینکه از تولیدکننده و فروشگاه مشخصی تهیه نشده‌اند، اسباب نارضایتی و گلایه مردم را فراهم می‌سازند، افزود: «شاید در ظاهر جنس خریداری‌شده، ارزان‌تر از اجناس مغازه‌دارهاست، ولی از نظر سلامت جنس و خدمات پس از فروش دچار ضعف است. متأسفانه براساس مطالعات انجام‌ شده در بازار تهران، علت ارزانی برخی از این کالاها مسروقه بودن آنهاست یا به دلیل نقص، دوخت نامناسب و نداشتن کیفیت، ارزان‌تر به فروش می‌رسند.»

کد خبر 657203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha