فرانتس فون هولزهاوزن، طراح ارشد تسلا، در پادکستی یک به‌روزرسانی‌ را که مدت‌ها پیش از آن انتظار می‌رفت در مورد هایپرکار رودستر این خودروساز برقی ارائه کرد.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت آرتی، به گفته فون هولزهاوزن، این شرکت با تب و تاب در حال کار بر روی این وسیله نقلیه است که یک ماشین پرنده هیجان‌انگیز خواهد بود.

او در این خصوص گفت: «ما در حال کار بر روی رودستر هستیم. کاش سریع‌تر کار می‌کردیم، اما می‌خواستم این را هم بگویم که در این مدتی که آن را توسعه می‌دهیم، چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم. همه آن تجربیات، می‌دانید، راه خود را به یک رودستر بسیار بهتر از آنچه که ما بلافاصله پس از عرضه آن ارائه کرده بودیم باز خواهند کرد. هیچ محصولی نمی‌تواند به اندازه کافی سریع از طرف ما برای عموم عرضه شود، اما مطمئن باشید که ما به شدت روی آن کار می‌کنیم.»

به گفته او، هایپرکار مورد انتظار نسخه به‌مراتب بهبود یافته‌تری از پیشرانه جدید سه موتوره تسلا خواهد داشت که سال گذشته در مدل‌های S و X به روز شده تسلا عرضه شد.

فون هولزهاوزن گفت: «این یک ماشین پرنده شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز با بسته اسپیس‌ایکس خواهد بود.»

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرده بود که این خودروساز قصد دارد یک «بسته اسپیس‌ایکس» را به رودستر اضافه کند، اما طراح اکنون این برنامه‌ها را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

«بسته» به رانشگرهای موشک هوای سرد در اطراف وسیله نقلیه اشاره دارد که هدف آنها افزایش عملکرد است. به گفته ماسک، این فناوری به رودستر این امکان را می‌دهد که سرعتش در ۱.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حتی به آن اجازه می‌دهد تا پرواز کند! هرچند کوتاه. این خودرو همچنین با یک بار شارژ مسافتی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

با این حال، نسل جدید رودستر یکی از برنامه‌های با تاخیر تسلا است. اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و قرار بود در سال ۲۰۲۰ به بازار بیاید. این خودروساز بیش از یک بار برنامه را به تعویق انداخته و در عین حال ماسک همواره تاکید داشته است که رودستر برای تسلا اولویت ندارد.

کد خبر 656777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha