همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با رئیس جریان مسیحی ملی آزاد لبنان تاکید کرد: روابط دو کشور همواره مبتنی بر منافع و نگرانی‌های مشترک بوده است و دو کشور اشتراکات فراوان اعتقادی، اقتصادی، جغرافیایی،‌ سیاسی و تاریخی در منطقه دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی افزود: ما دو عضو مهم خانواده بزرگ منطقه هستیم و مناسباتمان را در جهت حمایت از منافع و مواضع مشترک از یک سو و رفع نگرانی‌های مشترک از سوی دیگر ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: کسانی که از ده ها هزار کیلومتر دورتر به دنبال تحمیل نظرهایشان به کشورها و ملت‌های منطقه هستند و منافع نامشروع خود را دنبال می‌کنند امروز نقشه‌هایشان نقش بر آب شده و بهترین گزینه برای آنها خروج از منطقه است.

سخنان میشل عون

میشل عون هم در این نشست خبری با ابراز خشنودی از سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: ایران و لبنان بخشی از منطقه هستند و از دیرباز با یکدیگر بوده‌اند به ویژه ایران کنونی همواره به لبنان برای حل مشکلات کمک کرده و لبنان همیشه از حمایتهای ایران برخوردار بوده است.

رئیس جریان مسیحی ملی آزاد لبنان افزود: ایران همواره در جهت تقویت وحدت ملی لبنان گام برداشته و هیچ گاه به دشمنان لبنان کمک نکرده است.

کد خبر 65636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز