گروه اجتماعی: در حالی‌که مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت تکلیف طرح کاهش مدت زمان سربازی تا مهر ماه مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از اجرای طرح خوشایندسازی در خدمت سربازی خبر داد.
سردار کمالی ‌و سردار زاده‌کمند در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران این اخبار را اعلام کردند.

سردار کمالی ‌گفت: طرح کاهش مدت زمان سربازی درصورت اجرایی شدن، به نسبت مساوی در تمام مناطق عادی، عملیاتی و محروم تا آذر ماه امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مشمولان ستادکل نیروهای مسلح درباره طرح بومی‌سازی سربازی نیز اظهار کرد: این طرح به‌عنوان یکی از اهداف نظام وظیفه عمومی دنبال نمی‌شود، بلکه سازمان به‌دنبال این موضوع است که جوانان با دریافت آموزش در مواقع ضروری از کشور دفاع کنند، اما اگر بحث بومی‌سازی مطرح شود، اهداف سربازی تحقق پیدا خواهد کرد. در نتیجه در تلاشیم فاصله محل خدمت تا محل سکونت مشمولان وظیفه را کم کنیم که این موضوع به معنای بومی‌سازی نیست.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیز گفت: طرح اصلاح بخشی از مواد قانون خدمت وظیفه عمومی با بررسی در کمیسیون امنیت مجلس بناست با اولویت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

‌سردار زاده‌کمند تصویب طرح اصلاح بخشی از مواد قانون وظیفه عمومی در آینده را خبر خوشی برای سربازان عنوان و در این باره اظهار کرد: درصورت تصویب طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی که در رابطه با افزایش حقوق سربازان، رسیدگی به خانواده مشمولان و بیمه سربازان و سایر موارد است، شاهد بهتر شدن وضعیت سربازان در سازمان نظام وظیفه عمومی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درصورت تصویب طرح اصلاح بخش‌هایی از مواد قانون خدمت وظیفه عمومی، طرح خوشایندسازی در خدمت سربازی اجرایی خواهد شد که این امر در استخدام افراد پس از سربازی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره طرح بومی‌سازی سربازی نیز  افزود: سازمان نظام وظیفه در تلاش است تا جایی که به سامانه دفاعی کشور خدشه‌ای وارد نشود، مشمولان در نزدیک‌ترین یگان محل سکونت خود به کار گرفته شوند.

موافقت مجلس با یک فوریت اصلاح قانون نظام وظیفه دیروز همزمان نمایندگان به یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363 رای مثبت دادند.

نمایندگان مجلس با 146 رای موافق، 5 رای منفی و 3 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن به یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال 1363 رای مثبت دادند.

در این طرح یک فوریتی که بدون ماده واحده ارائه شده، آمده است:‌ با توجه به اهمیت و ضرورت رسیدگی و تصویب طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363 که در مجلس هفتم به‌صورت یک فوریت به تصویب رسیده بود تقاضای رسیدگی به طرح مذکور را به‌صورت یک فوریتی تقدیم می‌‏داریم.این طرح با 25 امضا تقدیم مجلس شده است.

کد خبر 65303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز