سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: با تصویب هیئت دولت، تجار و تولیدکنندگانی که کد ملی کالا (ایران کد) دریافت کرده باشند از تخفیف 10درصدی در هزینه کارمزد ثبت سفارش برخودار می‌شوند

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد غلامزاده در حاشیه همایش ایران‌کد و تجارت الکترونیک که در هتل لاله برگزار شد، به خبرنگاران گفت: با مصوبه دولت که اخیرا ابلاغ شده است، آن دسته از تجار و تولیدکنندگان کالا که اقدام به عضویت در ایران‌کد کرده‌اند، برای مدت یکسال از 10درصد هزینه کارمزد ثبت سفارش معاف می‌شوند.

مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران و مجری ایران‌کد افزود: بر اساس قانون صادرات و واردات؛ هر تاجر یا تولید کننده در ازای واردات یا صادرات کالا باید به اندازه پنج هزارم ارزش کالا، کارمزد ثبت سفارش بپردازد به عنوان مثال کسی که 100میلیون دلار کالا وارد یا صادر کند می بایست 500 هزار دلار کارمزد ثبت سفارش پرداخت کند.

غلامزاده ادامه داد: اما طبق این مصوبه با عضویت در ایران کد، تخفیف 10درصدی در این رقم یعنی چیزی معادل 50 هزار دلار یا 49 میلیون تومان، شامل حال تاجر می‌شود.

مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: هدف دولت از این مصوبه، ارائه یارانه و کمک به جامعه تولیدی-تجاری کشور برای پیوستن سریعتر به ایران کد است؛ چرا که فرصت و فرجه قانونی عضویت رو به اتمام است و سپس مکانیسم‌های بازدارنده اعمال خواهد شد.

غلام زاده افزود: این تخفیف برای شرکت‌های بزرگ تولیدی کشور که ارقام درشت تجاری دارند، قابل توجه و دولت امیدوار است در آینده نزدیک شرکت‌های بزرگ و مادر کشور به ایران کد بپیوندند.

وی همچنین از پیوند ایران‌کد و مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: در مذاکراتی که با سازمان امور مالیاتی کشور داشته‌ایم قرار شد با اعلام یک جدول زمانی درج ایران‌کد در صورتحساب‌های مالیات بر ارزش افزوده که مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی است، الزامی شود.

غلام زاده افزود: به عبارت بهتر اگر صاحب کالایی که خواستار بازگشت مالیات بر ارزش افزوده خود است، در صورتیکه حسابش ایران‌کد نداشته باشد، از دریافت وجه از سازمان امور مالیاتی کشور محروم می‌شود.

وی گفت: جزئیات این برنامه به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 65189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز