حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز سه شنبه 2 آبان در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، روز عید سعید فطر را روز امت اسلامی دانستند و تاکید کردند:

تنها راه عزتمندی و قدرتمندی مسلمانان بازگشت به هویت خود، توکل بر خدا، حفظ وحدت، ایستادگی و هوشیاری است.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ایشان با اشاره به تحقیر و عقب ماندگی مسلمانان در طول سالهای متمادی و خارج کردن آنان از صحنه تصمیم گیری و عمل بر اساس مصالح خود و کوتاهی و تقصیر امت اسلامی در این خصوص، خاطرنشان کردند: امروز مسلمانان بیدار و به هویت خود واقف شده‌اند، بنابراین باید این بیداری را قدر دانست و آن را در جهت صحیح هدایت کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین عامل عزتمندی مسلمانان را توکل و اعتماد به خدا برشمردند و افزودند:‌ در صورت توکل به خدا نصرت الهی حتمی است، اما شرط آن حضور در میدان عمل و پرهیز از سستی، هوای نفس و نادیده گرفتن مصالح امت اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید براینکه، امروز فلسطین مسئله اول دنیای اسلام و جامعه بین‌المللی است، خاطرنشان کردند: در همه مسائل دنیای اسلام به ویژه مسئله فلسطین، دست خاطی و گناهکار استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و صهیونیسم کاملا مشهود است و امروز در منطقه خاورمیانه هیچ مصلحتی برای آمریکا برتر از مصحلت صهیونیستها و رژیم صهیونیستی نیست.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در فلسطین، لبنان و عراق، افزودند: در فلسطین هوشیاری مسوولان دولت حماس این توطئه را ناکام گذاشته و مواضع دولت مردمی حماس مبنی بر به رسمیت نشاختن رژیم صهیونیستی و عدم مذاکره با این رژیم، همان مواضع مردم فلسطین است و مسئولان تشکیلات خود گردان نیز باید تسلیم خواست مردم فلسطین شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت قهرمانانه، و استفاده ازهمه‌ی ظرفتیها را عوامل اصلی پیروزی شگفت آور مردم لبنان و حزب الله بر رژیم صهیونیستی دانستند و تاکید کردند: این نسخه برای همه‌ی دنیای اسلام قابل اجرا است به شرط آنکه مسئولان کشورهای اسلامی مصالح مردم و کشور را به منافع شخصی خود ترجیح دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دلیل فتنه‌های اخیر در عراق را نیز روی کار آمدن یک دولت مردمی علیرغم میل اشغالگران ارزیابی و خاطر نشان کردند: مسئولان برجسته‌ی فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی، مردمی و عشایری عراق باید با حفظ اتحاد کلمه و هوشیاری مراقبت باشند که در دام دشمن گرفتار نشوند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود مسئولان نظام را به قدرشناسی ملت بزرگ و مومن ایران توصیه و تاکید کردند: توجه به معارف قرآن، اخلاص در عمل، خشوع قلب،‌ تلاش خستگی ناپذیر، بی طمعی و ترجیح دادن مصالح عمومی بر منافع شخصی، و تواضع و خضوع در مقابل ملت، ملاکها و راهنمای کار مسئولان در نظام اسلامی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر این که ملت ایران به ویژه جوانان همواره در مواقع نیاز با شور و شوق درصحنه حاضر بوده‌اند، افزود: حضور در میدان جهاد در دوران دفاع مقدس، حضوردر صحنه‌های علمی، حضور در عرصه‌ی سیاست و حضور درراهپیمایی‌ها و انتخابات پی در پی، همه حاکی از بزرگی ملت ایران است، بنابراین مسئولان باید خدمت به این ملت را افتخار خود بدانند و شکرگزار خدمتگزاری به مردم باشند.
در این دیدار آقای احمدی‌نژاد، رییس جمهور ضمن تبریک عید سعید فطر، ماه مبارک رمضان را جلوه‌ای از وجوه پرنشاط ملت ایران به ویژه جوانان دانست و افزود: جوانان ایران اسلامی، مسیر کمال و تعالی خود را یافته‌اند و جوانان تضمین کننده‌ی پیشرفت ملت ایران هستند.
رییس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد: دنیای اسلام نیز به برکت ماه مبارک رمضان در جهت پیشرفت و سعادت خود گام بردارد.

کد خبر 6509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز