سرپرست اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درخصوص آلودگی گندم‌های وارداتی گفت: آلودگی گندم‌های وارداتی صحت ندارد. از ۵ کشتی حامل گندم وارداتی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی اهواز ارسال شده است.

گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، مهدی انصاری دوگاهه سرپرست اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: آلودگی گندم‌های وارداتی صحت ندارد. از ۵ کشتی حامل گندم وارداتی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی اهواز ارسال شده است.

او افزود: نمونه‌های ۲ کشتی مورد تایید قرار گرفته و ۳ نمونه دیگر طبق آیین‌نامه برای آنالیز مجدد به ۳ آزمایشگاه دیگر ارسال می‌شود که یکی از آنها آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست.

این مقام مسئول تصریح کرد: نمونه‌هایی که برای آزمایشگاه مرجع ارسال شده، در حال آنالیز بوده و نتایج اولیه در حد قابل قبولی است و مشکلی در مورد این محموله‌ها وجود ندارد. همچنین برخی معاونت‌هایی که آنالیزهای مربوط به این نمونه‌ها را انجام داده‌اند نیز اکثریت نتایج قابل قبولی داشته‌اند.

انصاری دوگاهه گفت: نمونه محموله گندم‌های وارداتی در حال آنالیز است و هنوز نتایج نهایی آن مشخص نشده و بر اساس نتایج اولیه، پاسخ‌ها قابل قبول است.
 

کد خبر 650482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha