از اپل انتظار نداشته باشید که دنباله‌روی دیگران در متاورس باشد.

هدست اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بلومبرگ، اپل ایده متاورس (در این مورد، یک دنیای کاملا مجازی) را برای هدست واقعیت ترکیبی خود که مدت‌ها درباره‌اش شایعاتی وجود داشت، رد کرده است. منابع مختلف ادعا کرده‌اند که این ایده خارج از محدودیت است و تمرکز بر ارتباطات کوتاه، مشاهده محتوا و بازی خواهد بود.

شایعات گذشته حاکی از آن است که هدست می‌تواند به زودی و در سال جاری میلادی عرضه شود؛ اگرچه مشخصات و مخاطبان هدف آن مشخص نیست. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این هدست ممکن است رزولوشن 8K در هر چشم و بیش از ۱۲ دوربین ردیابی «درون و بیرون» داشته و تمرکز توسعه‌دهنده آن بر قیمت ۳۰۰۰ دلار باشد.

با این حال «مینگ – چی کو» تحلیلگر مشهور اپل گمان می‌کند که این هدست «فقط» از نمایشگرهای 4K و ۶ تا ۸ دوربین استفاده کرده است. با این حال، به دستگاهی مقرون به صرفه‌تر اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید:

اگر این ادعا درست باشد، رویکرد اپل به واقعیت ترکیبی بسیار متفاوت از رقیبش یعنی «متا» (فیسبوک سابق) خواهد بود. در جایی که متا استراتژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) خود را به سمت متاورس تغییر داده، به نظر می‌رسد اپل مصمم است از آن اجتناب کند. اینکه آیا این استراتژی می‌تواند کارآمد باشد یا خیر، موضوع دیگری است. استراتژی گزارش شده اپل می‌تواند در صورت درگیری با متاورس‌ها نتیجه دهد و ممکن است با محدود کردن علاقه کلی به دنیای مجازی، برنامه‌های متا را خنثی کند. با این حال، اگر متاورس‌ها موفق شوند، اپل ممکن است فرصت را از دست بدهد و بتواند از محیط‌های VR دیگران پشتیبانی کند.

کد خبر 648977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha