شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث - آزاده مختاری: مرد 3 زنه، هنگامی که قصد داشت دختر خردسال خود را 7 میلیون تومان بفروشد، از سوی کارآگاهان مبارزه با آدم ربایی پایتخت دستگیر شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد و همسرانش برای آنکه از کودکانشان برای تکدی‌گری سوءاستفاده کنند، آنها را معتاد کرده‌اند.

نقشه باور نکردنی این مرد برای فروش دختر بچه خردسالش، سه‌شنبه شب گذشته و هنگامی فاش شد که زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و به آنها گفت که لحظاتی قبل زن و شوهر میانسالی در میدان ونک پیشنهاد خرید کودکشان را به وی داده‌اند.

این زن به ماموران گفت: لحظاتی قبل وقتی برای خرید از خانه خارج شده بودم، زوج میانسالی که لباس‌های کهنه‌ای به تن داشتند و با 2 فرزندشان در کنار خیابان نشسته بودند توجهم را جلب کردند، در حالی که قصد کمک به آنها را داشتم، مرد میانسال به سراغم آمد و پیشنهاد داد دختر یکساله آنها را بخرم.

اولش تصورکردم او شوخی می‌کند اما او اصرار به فروش کودکش داشت و پیشنهاد می‌کرد در مقابل پرداخت 7 میلیون تومان، دختربچه آنها را که در بغل مادرش بود بخرم.

به‌دنبال بچه‌فروش‌ها

با گزارش این ماجرا به پلیس آگاهی، درحالی که احتمال می‌رفت زوج کودک فروش، این دختر بچه را ربوده باشند، عملیات ضربتی برای دستگیری آنها آغاز شد.

کارآگاهان اداره 11 آگاهی پایتخت (مبارزه با آدم ربایی) در نخستین مرحله به تماس گیرنده، آموزش‌های لازم را دادند و از وی خواستند زوج متکدی را سرگرم کند و در این فاصله با دستور قضائی عازم میدان ونک شدند ولی وقتی به آنجا رسیدند زن میانسال به همراه فرزندانش محل را ترک کرده بود و ماموران تنها موفق شدند مرد متکدی را دستگیر کنند.

با دستگیری این مرد، وی در جریان بازجویی‌ها مجبور به افشای حقیقت شد و درباره انگیزه‌اش از فروش دختر خردسال خود گفت: با داشتن 3 همسر و 6 فرزند مخارج زندگی‌ام تامین نمی‌شد بنابراین از یکی از شهرهای شرق کشور  به تهران آمدیم و از آنجایی که شنیده بودیم کودکان در تهران خرید و فروش می‌شوند، قصد داشتیم کودکمان را بفروشیم تا پول خوبی به دست بیاوریم.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد همسر و فرزندان وی در حال تکدی‌گری در اطراف خیابان شریعتی بازداشت شدند.

در ادامه تحقیقات درباره این پرونده ماموران دریافتند زن متکدی اعتیاد دارد و برای آنکه بتواند کودکان خود را به‌مدت طولانی بخواباند و به این وسیله احساس ترحم رهگذران را برانگیزد آنها را نیز معتاد کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، کودکان خردسال با دستور قاضی رضوانفر - دادیار دادسرای جنایی پایتخت - تحویل مرکز بهزیستی شدند تا تحت درمان قرار گیرند و زن و شوهر میانسال نیز برای ادامه تحقیقات بازداشت شدند.

به آنها کمک نکنید

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت – روز گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد مرد خانواده از مدت‌ها قبل تحت پوشش یکی از سازمان‌های دولتی قرار داشته و ماهانه 300 هزار تومان به‌عنوان مستمری دریافت می‌کرده است اما با این حال خود و همسرانش دست به تکدی‌گری می‌زده‌اند.

وی افزود: نام و مشخصات 3 زن به‌عنوان همسر و 6 کودک در شناسنامه این مرد قید شده است اما از آنجایی که خرید و فروش و اجاره کودکان در بین متکدیان امری عادی تلقی می‌شود، احتمال اینکه وی دیگر فرزندان خود را به فروش رسانده باشد وجود دارد که این موضوع تحت بررسی است.

سرهنگ محمدیان در ادامه از شهروندان خواست با دیدن زنان متکدی که کودک خردسالی را در بغل گرفته‌‌اند، به آنها کمک نکنند چرا که این کمک‌ها باعث می‌شود کودکان زیادتری برای تکدی‌گری مورد سوءاستفاده قرار گیرند و آنها نیز در این عمل غیرانسانی شریک خواهند بود.

کد خبر 64892

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز