وب‌سایت یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های پرتغال و یک شبکه تلویزیونی که هر دو متعلق به «ایمپرسا» (Impresa) بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای این کشور هستند، روز دوشنبه (امروز) پس از حمله هکرها از کار افتاده‌اند.

هک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه اکسپرسو و شبکه تلویزیونی SIC هر دو گفته‌اند که این حادثه را به آژانس پلیس تحقیقات جنایی (PJ) و مرکز ملی امنیت سایبری (CNCS) گزارش کرده و در این خصوص شکایت‌هایی را مطرح خواهند کرد.

هکرها که خود را Lapsus$ Group می‌نامند، پیامی را در وب‌سایت منتشر کردند، مبنی بر اینکه در صورت عدم پرداخت پول، داده‌های داخلی به بیرون درز پیدا می‌کند. این پیام دارای ایمیل و اطلاعات تماس تلگرام است.

Lapsus$ که ادعا می‌کند به حساب خدمات وب آمازون «ایمپرسا» دسترسی پیدا کرده است. آنها  همچنین یک ایمیل فیشینگ برای مشترکان اکسپرسو ارسال کرده و از حساب توییتر تایید شده روزنامه نیز توییتی را منتشر کردند.

همین گروه ظاهراً وب‌سایت وزارت بهداشت برزیل را ماه گذشته هک کرده و چندین سیستم را از کار انداخته بودند.

لینو سانتوس، هماهنگ کننده CNCS، به روزنامه آبزروادور گفت، این اولین بار بود که این گروه در کشور اقدام به حمله سایبری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وب‌سایت‌های اکسپرسو و SIC از روز یکشنبه آفلاین هستند و صفحات پیامی نشان می‌دهند که پس از حمله «به طور موقت در دسترس نیستند» و «در اسرع وقت» باز خواهند گشت.

در این میان، هر دو سازمان رسانه‌ای در حال انتشار اخبار در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود هستند.

کد خبر 647561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha