سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوردون براون نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه گفت آمریکا در برابر مردم کشور خود و دیگر کشورهای جهان در یافتن راه حلی برای بحران مالی جهانی مسئول است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر،به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، براون که پیش از این از رد طرح پیشنهادی دولت جرج بوش رئیس جمهور آمریکا برای نجات سیستم مالی آن کشور در مجلس نمایندگان ابراز دلسردی کرده بود گفت این بحران از آمریکا آغاز شد و آن کشور هم باید این بحران را حل و فصل کند.

وی خاطر نشان کرد "فکر می‌کنم آمریکایی‌ها این موضوع را درک کرده‌اند که در برابر مردم کشور خود و دیگر کشورهای جهان مسئولیت دارند، زمان آن فرا خواهد رسید که مسئولیتها مشخص شوند و باید عواقب آنچه در آمریکا گذشته است را در انگلیس تجزیه و تحلیل کنیم.

براون بر تلاش خود برای تضمین ثبات سیستم مالی کشورش تاکید کرد.
به رغم فشارها و درخواست‌های جرج بوش رئیس جمهور آمریکا و مسئولان حزب دموکرات، طرح اقتصادی پیشنهادی دولت بوش در مجلس نمایندگان این کشور با دویست و بیست و هشت رای مخالف در برابر دویست و پنج رای موافق نتوانست به تصویب برسد.

سنای آمریکا قرار است در این هفته رای خود را درباره این طرح اعلام کند. بر اساس این طرح، دولت بوش قصد دارد تا سقف هفتصد میلیارد دلار در بخش مسکن این کشور سرمایه گذاری کند.

این طرح در پی سقوط پی در پی و کم سابقه شاخص "داو جونز" در بورس نیویورک در کنگره رد شد.

کد خبر 64681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز