مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگردهای سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.  

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا کنعانی ادامه داد: از چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۵ مورد آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۴ حریق به طور کامل اطفا شد.

وی گفت: با وزش شدید باد، کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا بخش دیگری از پارک ملی گلستان از روز گذشته دچار حریق شده است و ۱۰۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و گروه‌های بسیجی و مردمی به این منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: وزش شدید بادهای گرم کار اطفای حریق را با سختی مواجه کرده و از صبح امروز با توجه به حضور دو فروند بالگرد هوافضای سپاه، عملیات اطفا با کمک نیروهای انسانی حاضر در منطقه و آبپاشی بالگردها از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته همزمان کار پاکسازی محدوده حریق چهارم در منطقه قوش چشمه در دستور کار قرار گرفت که شیب زیاد، وزش باد و انباشت نیم تا یک متری برگ‌ها کار را با کندی مواجه کرد. نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، گروه های مردمی و بسیج همه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه خط آتش نداریم و امیدواریم امروز با کمک بالگردها بتوانیم آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که یکهزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌ است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
 

کد خبر 644642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha