دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت اظهار کرد: کویتی‌ها متاسفانه مدتی است که به تجار ما ویزا نمی‌دهند و امکان برای تجار جدید برای کار کردن در این کشور فراهم نیست. اگر کسی هم با کویت کار می‌کند کسانی هستند که از قبل آنجا بوده‌اند.

ایران و کویت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، هانی فیصلی در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران و کویت اظهار کرد: تجارت ما با کویت نسبت به سابق بسیار کم شده است، یکی از علل این موضوع مسئله شیوع کرونا است. موضوع مورد اهمیت دیگر در این مسئله عدم امکان ورود تجار جدید به بازار کویت است. کویتی‌ها متاسفانه مدتی است که به تجار جدید ما ویزا نمی‌دهند و امکان برای تجار جدید برای کار کردن در این کشور فراهم نیست. اگر کسی هم با کویت کار می‌کند کسانی هستند که از قبل آنجا بوده‌اند.

وی افزود: شرایط کویت نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار متفاوت است؛ در دیگر کشورها از جمله امارات، قطر یا عمان به راحتی می‌توان برای سیاحت، گردش یا تجارت ویزا گرفت. اما در مورد کویت گرفتن ویزا کمی سخت است. ما در این رابطه وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه مکاتبات زیادی انجام دادیم اما هنوز گشایشی صورت نگرفته است. ولی مکاتبه‌ای با کویت نشده البته مکاتباتی با اتاق بازرگانی این کشور داشتیم که هنوز جواب درستی به ما ندادند.

فیصلی تصریح کرد:‌ یک شرکتی که عضو اتاق بازرگانی ایران و کویت هم هست، خط کشتیرانی را راه‌اندازی کرد که از خرمشهر به کویت می‌رود و کانتینرهای یخچالی هم جابجا می‌کند، بسیاری از بارهای که فاسدشدنی است و نیاز به یخچال دارد از طریق همین شرکت بارگیری شده و به کویت می‌رود. هفته‌ای دو بار رفت و آمد در این خط انجام می‌شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر عربستان بر کشورهای حوزه خلیج فارس و میزان اثرگذاری مذاکرات با این کشور بر تجارت با کویت گفت: مذاکرات انجام شده بین ایران و عربستان برای بهبود روابط سیاسی، طبیعتا روی روابط تجاری بین ایران و عربستان تاثیر می‌گذارد. برای بهبود تجارت با کویت نیاز است که با خود این کشور مذاکراتی انجام شود.

کد خبر 644420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهرانی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    33 1
    کی مونده باهاش دشمن بشیم؟
    • ایران IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 12
      ماباکسی دشمنی نداریم این کشورهای عربی از قبل ازانقلاب سرجزایر 3گانه ومسائل دیگه باایران وایرانیها دشمن بودن وهستند. الان هم که پای صهیونیستهاتو منطقه باز شده. پس ایران به کسی باج نمیده. تا نابودی صهیونیستها راه ادامه داره
  • علی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    24 8
    آب صادراتی که با لوله ۶۰ اینچی را میفرستیدرا قطع کنید ببینید به چه روزی میوفتن
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 3
      کدوم آب؟؟ اونها همه ابشیرین کن دارن. ماخودمون اب نداریم بخوریم بعد بدهیم به عربها
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    9 3
    سلام خداقوت، لطفا روسای ایران بازخواست کنید سردفتر کنسولگری کویت را آب خوردنشون از ایران تامین میشه بعد ویزا به ایرانی ها نمیدن بهشون تذکر بدین دست از این رفتار بچه گانه اشون بردارن یا از زیر سلطه روباه پیر در بیان یا آب بی اب
  • خرم KW ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    15 0
    قانون کویت و موضوع ویزا ربطی به کرونا ندارد بر میگرده به سیاسی بودن مسئله مثلا حمایت از حزب الله جنگ یمن مشکل با سعودی و آمریکا و امثال....
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 6
    از زمانی که پای نجس صهیونیستها علنی تومنطقه خلیج فارس باز شده دشمنی عربها هم بیشتر شده. وهمیشه یک سازمخالف میزنند.
  • مهدی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 3
    کویتی جماعت خیلی مغرور باید شاخ انها رو شکست فقط آب صادراتی روی آنها قطع بشه به دست پا خواهند افتاد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    11 0
    متاسفانه ماهمیشه کوتاهی وندانم کاری خود ومسولین رابه گردن دیگران میندازیم وفقط بادشمن فرضی درگیریم صهیونیست ازفاصله دورمیاد باهمسایه مادوست میشه اما ما با سیاست غلط همسایه هارادشمن میکنیم ببینید هیچ کشورهمسایه باما رابطه خوبی دارد؟
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    5 0
    صدام یک روزه کویت را گرفت چرا اسرائیل میتونه کویت را با خودش همراه کنه اما ایران نمیتونه ایا این از سهل انگاری یا عدم توانایی مسولین سیاسی ما نیست قطره قطره جمع گردد ما باید با همه کشورهای همسایه رابطه داشته باشیم تا توانایی درست کنیم نگوییم کویت کوچک هست اما آلمان قدرتمند با اون آره با این نه ، همسایه ها مثل حصار هستند اگر دوست باشند از حصارشون کمتر نفوظ به داخل کشور داریم اما دشمن باشند حصاری هم در کار نیست حرف و راه زیاده اما عمل باید باشه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    حکام کویت یادشان رفته که وقتی شریک جنایتکارشان صدام حسین که یک جنگ هشت ساله را به کشور ایران با تامین هزینه های آن توسط شورای همکاری زنان عرب خلیج فارس به کویت حمله کرده و این کشور را هم غارت کرد ، این کشور جمهوری اسلامی ایران بود که دربهایش برای ورود مردم این کشور به روی آنها باز کرد.لیاقت آنها صدام معدوم است.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    خب باید مقابله به مثل بشه البته به شیوه خدمون از عرعرستان که گنده تر نیست