معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: صندوق کارآفرینی امید با امضای یکی از مدیران میانی - و نه مدیرعامل - با ما مکاتبه و اعلام کرد به رانندگان بگویید بیایند پولشان را ببرند چون ما وام نمی‌دهیم، تکلیف انباشتگی و سود پول این افراد از مرداد تا الان چه می‌شود؟ پاسخ تغییر قیمت خودرو را چه کسی می‌دهد؟ 

تاکسی فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید علی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی تاکسی‌های تهران با تمرکز بر ارائه تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران و صندوق کارآفرینی امید تدوین شده است، گفت: متاسفانه صندوق کارآفرینی امید در راستای کندی در تشکیل پرونده تنها یک نفر نیرو در سازمان تاکسیرانی مستقر کرده است.

کند کردن روند تشکیل پرونده با اختصاص تنها یک نفر به این کار

وی ادامه داد: از آنجا که حضور تنها یک نفر موجب کندی و ناراحتی رانندگان تاکسی می‌شد، ما ۸ نفر از نیروهای سازمان تاکسیرانی را مستقر کردیم که به این یک نفر کمک کنند فرآیند تشکیل پرونده سریع‌تر شود، در حالی که صندوق کارآفرینی امید برای خدمات تشکیل پرونده ۴ درصد کارمزد می‌گیرد.

شهرداری پول داده اما صندوق می‌گوید منابع مالی ندارد

محتشمی‌پور در تشریح تعلل صندوق کارآفرینی امید در پرداخت مطالبات نوسازی تاکسی‌ها گفت: صندوق کارآفرینی امید در مکاتبات خود اعلام کرده که منابع مالی ندارد اما ۲ هفته است که شهرداری ۳۰ میلیارد تومان واریز کرده و برابر تفاهمنامه ،صندوق باید این مبلغ را ۲ برابر کند که برای تسهیلات هزار نفر مناسب است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اما در کمال تعجب و تاسف می‌بینید که نه‌تنها تشکیل پرونده نداده‌اند، بلکه در نامه‌ای از سوی مدیران میانی به ما اعلام کردند پول نریزید و قبل از واریز به ما اطلاع دهید که بگوییم پول بریزید یا نه در حالی که این برخلاف اسناد بالادستی است.

بروز فساد با بی‌توجهی به قوانین و اسناد بالادستی

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه بی‌توجهی به قوانین و اسناد بالادستی همیشه موجب فساد شده چراکه تفاهمنامه‌ها و اسناد بانکی نادیده گرفته شده است. این تخلف و تمرد قابل پذیرش نیست. می‌بینید علی‌رغم تامین مالی، هیچ‌گونه فعالیتی برای ارائه تسهیلات نوسازی در آذرماه صورت نگرفته است.

رانندگان بیایند پولشان را پس بگیرند!

وی بیان کرد: نکته قابل تأسف این است که بالغ بر ۲۱۰۰ تاکسیران تهران از مردادماه امسال تاکنون اقدام به واریز سهم خود برای نوسازی تاکسی‌ها کرده‌اند. آنها به طور متوسط ۴۵ میلیون تومان واریز کرده‌اند که در مجموع بیش از ۹۰ میلیارد تومان از جیب تاکسیران به حساب صندوق رفته اما متاسفانه صندوق امید با امضای یکی از مدیران میانی - و نه مدیرعامل - با ما مکاتبه و اعلام کرد به رانندگان بگویید بیایند پولشان را ببرند چون ما وام نمی‌دهیم. حالا ۳ ماه مانده تا پایان سال رانندگان چه کار کنند؟ تکلیف انباشتگی و سود پول این افراد از مرداد چه می‌شود؟ پاسخ تغییر مدام قیمت خودرو را چه کسی می‌دهد؟ 

دستور معاون رئیس‌جمهور به صندوق کارآفرینی امید برای عمل به تعهداتش

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه گوش شنوایی پیدا نشد و به همین دلیل شهردار تهران طی دو مکاتبه خواهان حل مشکلات نوسازی تاکسی‌ها شد، گفت: در یکی از مکاتبات شهردار تهران از وزیر صمت خواست با توجه به وضعیت افزایش قیمت و اینکه ۲۱۰۰ راننده تاکسی به تعهداتشان در قبال نوسازی تاکسی‌ها عمل کرده‌اند و تاخیر از سوی صندوق امید بوده، مبلغ واریزی براساس قیمت قبلی باشد و این برای رانندگانی است که تا آخر آبان فیش‌های نوسازی را واریز کرده باشند.

بیشتر بخوانید: 

وی با بیان اینکه مکاتبه دوم زاکانی با صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود، گفت: زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت با مرتضوی دیدار کرد و معاون اجرایی رئیس‌جمهور دستور دادند که نه‌تنها صندوق باید به تعهداتش در مقابل ۲۱۰۰ راننده پاسخ دهد، بلکه باید در مقابل نوسازی حمل و نقل عمومی به تکالیف خود پایبند باشد. 

وی افزود: همچنین در دیدار با استاندار تهران، وی را در جریان مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم نوسازی تاکسی‌ها قرار دادیم و ایشان شخصا پیشنهاد داد که با معاون اجرایی رئیس‌جمهور که عضو هیات‌امنای صندوق نیز است، صحبت کند تا این مسائل رفع شود.

کد خبر 643457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha