جدول اجراهای میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش‌های خیمه‌شب‌بازی، شبیه‌خوانی و آیین‌ها و بازی‌ها منتشر شد.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آثار میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در سه بخش خیمه‌شب بازی، شبیه‌خوانی و آیین‌ها و بازی‌ها از ۱۶ تا ۲۰ آذر اجرا خواهند شد.  

آثار نمایشی این سه بخش از ساعت ۱۵:۳۰ در پهنه رودکی، از ساعت ۱۸:۳۰ در لابی تماشاخانه سنگلج، ساعت ۱۱ در ایستگاه مترو تئاترشهر و  ساعت ۱۶:۳۰ در ایستگاه مترو جهاد اجرا خواهند شد.   اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۱ آذر  در تالار وحدت برگزار می‌شود.

جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منتشر شد

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از سال ۱۳۶۸ از سوی تعدادی از هنرمندان و فعالان این عرصه با هدف حفظ، معرفی، توسعه و اشاعه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی پایه‌گذاری شد. رویدادی که در گام‌های نخستین به شکل سالانه و از دوره چهارم به شکل دوسالانه برگزار شده و توانسته در کنار معرفی بخش مهمی از آیین‌ها و سنن‌ نمایش ایرانی در راستای معرفی هنرمندان پیش‌کسوت و فعالان جوان این عرصه به دامنه فعالیت‌های نمایش ایرانی و شکل گیری حریان تئاتر ملی سهمی بسزا داشته باشد.  

این رویداد از دوره دوازدهم با محوریت تاکید بر معرفی نمایش‌های آیینی و سنتی ایران به دیگر نقاط جهان با برگزاری سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در کنار میزبانی از پژوهشگران نمایش‌های سنتی دیگر کشورها تلاش کرد در همراهی با زنده‌نام دکتر جلال ستاری و دکتر لاله تقیان دو تن از پژوهشگران بنام عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی گامی دیگر در راستای جهانی کردن آیین‌های نمایشی کشورمان بر دارد.

 بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی از چهاردهم تا ۲۱ آذر ۱۴۰۰ خورشیدی به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار می‌شود.

کد خبر 641265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha