سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مصر قصد دارد با ارائه طرحی به مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به پذیرش معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وادارکند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد ابوالغیظ وزیر امور خارجه مصر در گفتگو با روزنامه الاهرام گفت: خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از اولویتهای های سیاست خارجی مصر است و این کشور همیشه در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل آن را دنبال و مطرح کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی خود درباره آینده معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای افزود: سه رکن اصلی این معاهده، خلع سلاح و ممانعت از گسترش تسلیحات اتمی و نیز حق اصیل کشورهای عضو این معاهده از جمله کشورهای غیر اتمی، در برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح آمیز است.

ابوالغیظ درباره شیوه‌هایی که می‌توان براساس آن اسرائیل را به پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی وادار کرد، گفت: مصر از تلاش‌های خود به منظور تحقق این هدف درمحافل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای دست برنداشته است، ما در این زمینه با کشورهایی که دیدگاه مشابهی با ما دارند به ویژه نشست سال آینده گروه غیرمتعهدها درمصر ، هماهنگی‌هایی صورت می‌دهیم و به ویژه از رهگذر ریاست سال آینده مصر بر نشست غیرمتعهدها تلاش می‌کنیم از ریاست خود بر این نشست به منظور واقف کردن بیشتر آنها به خطرات زرادخانه اتمی اسرائیل؛ استفاده کنیم.

کد خبر 64119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز