مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

دومین «استاربیس» یا همان پایگاه پرتاب موشک‌های غول‌پیکر استارشیپ هم اکنون در دست ساخت است.

استارشیپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، این خبری از ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس است که در توییتر نوشت: «ساخت سکوی پرتاب مداری استارشیپ در کیپ آغاز شده است» (اشاره به کیپ کاناورال در فلوریدا).

تا به حال، بیشتر توسعه نسل بعدی استارشیپ این شرکت بر روی مرکز آزمایشی بوکاچیکا در تگزاس متمرکز بوده است که ماسک برای تغییر نام آن به استاربیس (Starbase) تگزاس، لابی کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که ماسک می‌خواهد فلوریدا در نهایت محل پرتاب فضاپیمایی باشد که او قصد دارد از آن برای بردن انسان به ماه و مریخ استفاده کند. بتن برای سکوی پرتاب در واقع در سال ۲۰۱۹ ریخته شد، اما از آن زمان تاکنون فعالیت زیادی در سایت صورت نگرفته است.

سکوی پرتاب جدید بخشی از مجموعه پرتاب موجود در مرکز فضایی کندی خواهد بود که اسپیس‌ایکس در حال حاضر آن را از ناسا اجاره کرده است؛ جایی که بسیاری از پرتاب‌های فالکون۹ این شرکت از آنجا صورت می‌گیرد.

نخستین پرواز مداری نمونه اولیه استارشیپ هنوز هم قرار است سال آینده از تگزاس آغاز شود، زمانی که اسپیس‌ایکس مجوز محیط زیست و مجوز پرتاب را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کند.

هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا سکوی فلوریدا شامل یک طرح جدید برای یک برج پرتاب خواهد بود که بتواند به معنای واقعی کلمه یک موشک در حال بازگشت را فرود بیاورد، در دسترس نیست.

کد خبر 641085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha