مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری، مصلای بزرگ تهران را برای برگزاری نماز عید فطر سال 1429 آماده می‌کند.

محمد عیدیان،‌ جانشین شهردار تهران در ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر، در نشست خبری گفت: پارکینگ شمالی مجتمع امام خمینی، پارکینگ شهید محمد منتظری در شمال غرب، پارکینگ‌ غربی مصلی، پارکینگ‌ جنوب شرق و همچنین پارکینگ جنوب غربی که ویژه مسوولان و افرادی که کارت تردد دارند، از جمله پارکینگ‌های در نظر گرفته شده هستند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وی در مورد راهنمایی و نیز ایستگاه‌های پذیرایی در روز عید فطر افزود: تابلوهای راهنمایی پارکینگ‌ها در اطراف مصلی نصب می‌شود و نقشه‌هایی نیز چاپ شده که همراه با بسته‌ پذیرایی از نمازگزاران به آنها داده خواهد شد.

اجازه تبلیغات نمی دهیم
وی در مورد پذیرایی شرکت‌های خصوصی و تبلیغاتی با بسته‌های تبلیغاتی به نمازگزاران گفت: این بسته‌ها از نظر حفاظتی و امنیتی مشکل دارد و اگر بخواهیم برای این ایستگاه‌ها جایی در داخل مصلی اختصاص دهیم، فضای نمازگزاران کم می‌شود، به این دلیل  ترجیح داده‌ایم این پذیرایی از طریق ستاد برگزاری نماز انجام شود.

عیدیان با اشاره به اینکه ستاد برگزاری نماز عید فطر، 22 ایستگاه برای پذیرایی از نمازگزاران پیش‌بینی کرده است، گفت: «در این ایستگاه‌‌ها از نمازگزاران پذیرایی می‌شود اما پذیرایی اصلی در داخل اتوبوس‌ها انجام می‌گیرد،و در همان جا هم ظرف پسماند تعبیه شده تا آلودگی محیطی در پی نداشته باشد.

وی همچنین گفت که در داخل پارکینگ‌های سواری نیز ایستگاه‌های پذیرایی وجود دارد.

وی در مورد کارت‌های قنوت و تبلیغات که در سال‌های پیش شرکت‌ها و نهادها میان نمازگزاران پخش می‌کردند، گفت: سال قبل اجازه پخش این کارت‌ها را ندادیم، امسال هم با توجه به اینکه معتقدیم نماز نباید جایی برای تبلیغات باشد، اجازه پخش این کارت‌های تبلیغاتی را نمی‌دهیم.

وی افزود:  حتی در داخل مصلی هم از آرم شهرداری در هیچ بنری استفاده نکرده‌ایم تا شکل تبلیغات بگیرد، در مورد کارت‌ دعای قنوت هم کمیته فرهنگی و اجتماعی به تعداد مورد نیاز از این کارت‌ها چاپ کرده و با همان بسته پذیرایی به همراه نقشه و کیسه به نمازگزاران داده می‌شود.

برآورد دقیقی از بودجه نداریم
عیدیان در مورد بودجه ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: از آنجا که بسیاری از هزینه‌های ما در این ستاد، هزینه‌های ماندگار برای مصلی و بخش‌های دیگر است، بنابراین برآورد دقیقی از این بودجه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ماندگاری بسیاری از هزینه‌ها، هر سال هزینه‌های برگزاری مراسم کمتر می‌شود گفت: در سال اول، این هزینه 500 میلیون تومان بود، سال دوم 340 تا 360 میلیون تومان و قطعاً امسال این هزینه کمتر می‌شود.

عیدیان در نشست اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد برگزاری نماز عیدفطر، با اشاره به اینکه 8 کمیته، اجرای برنامه‌های ستاد را بر عهده دارند گفت: این کمیته‌ها شامل خدمات و ایمنی،‌ امور فرهنگی و اجتماعی، کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته امنیت و انتظامات و کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته پشتیبانی، کمیته برنامه‌ریزی و کنترل و کمیته نماز هستند.

وی گفت: پذیرش جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری از 5 صبح آغاز و تا 5/10 الی 11 صبح ادامه دارد.

صوت، مهم‌ترین بخش خدمات ستاد
وی افزود: در بخش خدمات رسانی در بخش صوت باید فضایی 82 هکتاری در داخل مصلی و 51 هکتاری در بیرون مصلی پوشش داده شود که در صورت یک لحظه قطعی آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

عیدیان با اشاره به این که بخش صوت، مهمترین بخشی است که در ستاد روی آن کار می‌شود گفت: به دلیل حساسیت این بخش، 50 درصد از وقت ما در ستاد به این بخش اختصاص یافت.

کد خبر 64074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز