یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری بعد از ظهر یکشنبه 31 شهریور برای شرکت در شصت و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیو‌یورک شد.

به گزارش ایرنا غلامحسین الهام سخنگو و وزیر دادگستری و اسماعیل کوثری و بهمن اخوان نمایندگان مجلس، دکتر محمود احمدی نژاد را در سفر به نیویورک، همراهی می کنند.

احمدی نژاد در جریان این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهای دوجانبه متعددی با همتایان خود از کشورهای مختلف خواهد داشت و در چندین نشست منطقه ای که در حاشیه این اجلاس مجمع عمومی برگزار می شود ، شرکت می‌کند.

دیدار با دبیرکل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار و گفت و گو با متخصصان و سرمایه گذاران ایرانی، سخنرانی در نشست ائتلاف برای صلح و همبستگی، دیدار با کانون های اندیشه آمریکایی، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با دانشجویان و ملاقات با گروههای طرفدار صلح، شرکت در نشست نگاه ادیان به مسائل جهانی و نشست آفریقا از دیگر برنامه های احمدی نژاد در جریان سفر به نیویورک است.

در مراسم بدرقه رییس جمهور، علاوه بر رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، وزرای کشور، اطلاعات، بهداشت، رفاه، تعاون و جمعی از معاونان و مشاوران رییس جمهوری و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

احمدی نژاد در آستانه سفر به نیویورک در گفت و گویی خاطرنشان کرده است که سازمان ملل به جای تضمین منافع قدرت ها باید تجلی آرای ملت ها باشد.
رییس جمهور تصریح کرد: سازمان ملل واقعاً باید سازمان کل ملل باشد و نه سازمان برخی قدرت‌ها ، لابی‌ها و احزاب.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید همه ملت ها در سازمان ملل حق رأی و تصمیم گیری واقعی داشته باشند، گفت: باید روابط دموکراتیک بر تمام ارکان سازمان ملل حاکم شود.
وی افزود: سازمان ملل باید در سرزمینی مستقل قرار گیرد تا همه بتوانند بدون محدودیت در آن بحث و اعلام نظر کنند و به طور کلی تجلی آرای ملت ها باشد.

آمریکا به چهار نفر از اعضای هیات همراه رییس جمهور ویزا نداد
دولت ایالات متحده آمریکا برخلاف موازین و مقاوله نامه های بین المللی که با سازمان ملل منعقد کرده است، برای چهار نفر از اعضای هیات همراه رییس جمهور از جمله سیدمجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد وی، ویزا صادر نکرده است.

ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری، نادر طالب زاده مستندساز، مرتضی قمری وفا مدیرکل ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور و همچنین عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی و چند نفر از تیم حفاظت رییس جمهور از جمله افرادی هستند که دولت آمریکا برخلاف تعهدات بین المللی از صدور ویزا برای آنان خودداری کرده است.

مرتضی قمری وفا سال گذشته نیز به دلیل کارشکنی دولت آمریکا در صدور ویزا، از همراهی با رییس جمهور در سفر به نیویورک بازماند.

کد خبر 63957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز