مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای کاسینی تصاویری را از فاصله 2/1 میلیون کیلومتری زحل ارسال کرده است.

فضاپیمای کاسینی اخیرا این تصویر از حلقه G زحل را ثبت کرده است که یک کمان درخشان از ماده را نشان می‌دهد. این فضاپیما همچنین تصاویری از اقمار میماس و کالیپسو گرفته است که در زیر می بینید.

در تصویر فوق که در فاصله  1.2 میلیون کیلومتری زحل گرفته شده ، درخشندگی پراکنده شده  سمت چپ تصویر ، طبیعت گسترده  این حلقه کمرنگ و تیره را نشان می‌دهد. این در واقع منظره ای است که نور خورشید به حلقه ها تابیده است. در طول زمان نور دهی این تصویر ، حلقه بر خلاف جهت ستارگان زمینه حرکت کرده است و همین منجر به ثبت رد ستارگان شده است.

دانشمندان و مهندسان ماموریت کاسینی، در حال آماده سازی این فضاپیما برای نزدیک شدن به قمر انسلادوس در 9 اکتبر می‌باشند. از هفت هدف از پیش تعیین شده ، این دومین باری است که کاسینی به دیدار انسلادوس می‌رود و قصد دارد ذرات و سطح آن را مورد بررسی و اندازه گیری قرار دهد.

دانشمندان فضاپیمای کاسینی تصور می‌کنند ، کمان درخشان حلقه G حاوی ذرات یخی نسبتا بزرگ می‌باشد که توسط نیروی گرانشی و مداری قمر میماس در این مکان قرار گرفته است.برخورد خرده شهاب سنگ‌ها با ذرات بزرگ ، ذرات کوچک‌تر و غباری را ایجاد می‌کند که موجب درخشندگی این کمان می‌شود. پلاسمای موجود در میدان مغناطیسی عظیم این سیاره به سمت این کمان به طور پیوسته حرکت می‌کند و با بیرون کشیدن مواد عالی ، موجب ایجاد حلقه  G می‌شود. کمان حلقه ؛ زحل را در امتداد لبه  داخلی حلقه ی  دور می‌زند.

این ها تصاویر گرفته شده از قمر میماس ، کالیپسو و حلقه‌های زحل می‌باشد:

کد خبر 63919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز