مجموع نظرات: ۲۵
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاش هستیم با طرح کارشناسانه و ایده‌ای خلاقانه از طرح جدید ترافیک در تهران رونمایی کنیم و در این مسیر با تمام توان وارد شدیم.

ترافیک - تهران - طرح ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمجتبی شفیعی با بیان اینکه بازنگری در طرح ترافیک این کلانشهر یک نیاز اصلی و در دستور کار شهرداری است، تاکید کرد که اجرای این طرح به شکل کنونی دیگر جوابگوی شرایط پایتخت نیست. در این دوره از مدیریت شهری با کار کارشناسی تلاش داریم این طرح بازنگری شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به نظر در مسئله حمل و نقل و ترافیک باید فکری جدید به این سیستم تزریق شود و دیگر این روش ها جوابگوی کلانشهر تهران نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان جزئیاتی از طرح جدید ترافیکی اعلام کرد اما ضرورت دارد که این طرح با شکل جدیدی اجرا شود.

شفیعی در خصوص ترافیک این روزهای تهران نیز گفت: لغو طرح شبانه تردد موجب کاهش این حجم ترافیک خواهد شد و همچنین با اجرای ساعت طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح از اول آذرماه حجم ترافیک در ساعات صبحگاهی و شامگاهی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: دیگر طرح شبانه منع تردد نیز جوابگو نیست و برای کاهش بار ترافیک در ساعات شامگاهی این طرح باید لغو شود که به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: با سردشدن هوا و به ویژه در زمان بارندگی شهروندان بیشتر ترجیح می دهند از خودرو شخصی برای رفتن به محل کار و تحصیل استفاده کنند و یکی از دلایل افزایش بار ترافیک در نیمه دوم سال این نکته است.

به گفته وی، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری است و تلاش داریم با تزریق اتوبوس های نو و همچنین اورهال کردن مترو تلاش کنیم که شهروندان بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته شفیعی، با بازگشایی مدارس از روز دوشنبه اول آذرماه ساعت اجرای طرح ترافیک نیز از ساعت ۷:۳۰ به ۶:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد و با اجرای طرح ترافیک به نظر می آید بار ترافیکی در مناطق مرکزی پایتخت کاهش یابد.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

کد خبر 638588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    28 1
    تا زمانی که ثبت نام در تهران من و شارژ و پول تو کار باشه این ترافیک صد ساله دیگه هم درست نخواهد شد بیخودی تز ندهید
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 0
      پس این احراز هویت در طرح چه صیغه ای که این همه هزینه رو دست ما گذاشته واحراز هویت کردیم تکلیف ابنو معلو کنین
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    22 1
    سلام تاطرح پولی باشه همین ترافیک هست چون برای درآمد زایی داره هم سر کار با خودرو شخصی میرن هم تو مسیر مسافر سوار میکنن‌،
  • حسینی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 0
    به جای طرح های آب دوغ خیاری فکر اساسی برای ترافیک تهران کنید مثل منو ریل ومترو هوایی و .. البته اینا هزینه داره نه درآمد. و مسیولین ما دنبال درآمد هستند تا هزینه. و امروز را می‌گذرانند تا فردا ببیند چه می‌شود.
  • محمدرضا نوروز FR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    5 0
    سالیان سال تحت عنوان کسری پارکینگ شهرداری از مردم پول گرفت چند تا پارکینگ ساخته شد خیابان های تهران باید چند طبقه بشود طرح خطوط دوجرخه اجرا شد با چه مقدار هزینه حالا جمع شد این یعنی اینکه عاقل در سیستم نیست
  • آبراهم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 2
    لطفا از فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص راه حل علمی به جای راه حل زوری برای طرح ترافیک استفاده کنید . لطفا طرح ترافیک را حذف کنید ، چرا دو سال بود که هیچ ترافیکی وجود نداشت ، ولی در اخیرا دوباره شروع شده؟
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 5
    ایستگاه‌های مترو اتوبوس ازمهمترین مراکزانتشارکروناهستند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    ما کادر درمان که میریم شیفت چیکار باید کنیم با این طرح کار کردن تو طرح مثله تبیعیدگاه میمونه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 1
    معلوم جیب شهرداری خیلی خالی شده
  • حمید کتابی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 2
    سلام جریمه طرح ترافیک باید زیاد بشه تا دیگه نسرفه هر کس ماشین بیا مرکز شهر البته باید وسیله حمل ونقل بیشتر بشه
  • مجیدخدادادیان IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 0
    به نظر من اگر طرح ترافیک پولی نباشه ولی یک سری ماشین های حمل ونقل مثل تاکسی و اتوبوس دردسرس باشه بهتره
  • هومن IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 0
    تنها کاری که طرح ترافیک میکنه اینه که منبع درامدی برای دولته همین
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 0
    خوبه درآمد بی درد سری برای شهرداری است اگر محدویت است پس پول گرفتن و عوارض چه مفهومی دارد چرا فقط به دنبال درآمدید به جای این کار ها بروید ناوگان عمومی وخصوصی مردم رو با سوبسید برقی کنید و سال ها بهره ببرید نا با طرح های لحظه ای فقط برای هزینه های خود تامین بودجه کنید
  • ج IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    9 0
    اگر به فکر ترافیک شهری هستید پس چرا برای ورود به محدوده طرح ترافیک فروخته می شود ترافیک بهانه است برای کسب در آمد وگرنه آلودگی معنی نمی دهد و جان بی ارزش
  • IN ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 0
    به جای این طرح‌ها میتونید بزرگراها را دو طبقه کنید یکی از اینا اتوبان امام علی (ع) هست که همیشه ترافیک داره مخصوصا از شمال به جنوب
  • محمد موسوی KR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 0
    تا شارژ پولی برای ورود به طرح باشه ترافیک قابل حل نیست .فقط طرح زوج وفرد اجرا بشه یعنی یک روز در میون ماشین ها تردد کنن..بدش طرح ترافیک دو مرحله ای یعنی تا ساعت ۲۱ شب طرح ترافیک اجرا بشه..تو رو خدا بفکر بودجه نباشین بفکر جون مردم باشین..با تشکر
    • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      الآن صدر دو طبقه شد مشکل ترافیک حل شد؟! ترافیک با حمل و نقل عمومی قدرتمند و کارآمد، گران شدن طرح ترافیک و عوارض خودرو و درجه بندی و گران شدن بیمه خودرو، گران شدن هزینه پارکینگ، حل میشه و جریمه ماشین هم با درجه بندی جریمه به نسبت درآمد صاحب اتومبیل حل میشه. من افرادی میشناسم طرح ترافیک چند برابر هم بشه حتی در سامانه تهران من هم ثبتنام نمیکنند و بازهم با خودرو شخصی بیرون میان و داخل طرح ترافیک میشن.
  • ح FR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    اگر بعد از ظهر خروج از طرح زود باشه ترافیک کم میشه
  • رضا سرابی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    دلیل اصلی ترافیک تهران دولت و ادارات دولتی هستند روزهای پنج شنبه که ادارات دولتی تعطیل است هیچ ترافیک نیست. بنده طرحی دارم که یک هفته‌ای ترافیک تهران حل میشود. اما هیچ مسئولی حاضر به شنیدن طرح من نبود
  • علیرضا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    اینقدر سنگ ترافیک و به سینه نزنید. همه میدونیم که هدف از طرحهای ترافیکی فقط و فقط کسب درآمد هست. ایکاش درآمدش صرف ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شد.
    • عباس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      تو اگه طرح داشتی همینجا میگفتی به امید اینکه یه مسئولی بخونه نه این که دنبال ثبت اختراع طرحت باشی
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    وجود پارکینگهای مگا وبزرگ ۸۰۰ تا۹۰۰ انومبیل در داخل طرح و لب مرز طرح مشکل را حل میکند ولی طرح باعث کسادی بازار شده .افهم
  • شهروند IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    با سلام من عادت به کامنت گذاشتن ندارم ولی با یک مثال به راهکاری اشاره میکنم که خود مسولین بهتر میتونند و قبلا هم تجربه کردند. حدود ۳۰ سال پیش در محدوده میدان شوش بازار میوه و تره بار تهران قرارداشت و از سحر مردم برای خرید با ماشینهای وانت و سواری در ازدحام و شلوغی وارد این محدوده میشدند و همین امر بطور مضاعف بر حجم ترافیک اون منطقه میافزود. با انتقال این مرکز به بزرگراه آزادگان و تخصیص محیطی باز و در کنار بزرگراه مشکل ترافیک شوش حل شد. البته چند سالی است مجددا شوش مرکز خرید بلور و چینی و... شده و متاسفانه ترافیک اونجا روبه افزایش است . با این مثال خواستم یاد آور بشم مسولین خودشان بهتر میدونند یکی از نقاط ترافیک ساز بازار بزرگ تهران هست و امثال اون لذا پیشنهاد میگردد بجای طرح ترافیک در کنار افزایش سرویسهای عمومی رایگان نسبت به انتقال مراکز ترافیک ساز به حاشیه شهر توجه کنیم.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    جریمه و غیره و ذلک وقتی موثر است که بخشی از ترافیک از سر خوشی و تنبلی و عدم تمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشد. وقتی ظرفیت ها تکمیل هست و در مترو، اتوبوس جا برای سوزن انداختن نیست و قیمت تاکسی و ... هم سر به فلک می زند، جریمه دیگه اسمش نیست، مالیات هست.
  • محسن IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    تا زمانی که پردیس و رودهن و جاجرود و کرج و هشتگرد و اطراف تهران خوابگاه باشه و تهران محل کار این ترافیک تمام شدنی نیست