سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق سه‌شنبه (26 شهریور) طی مراسمی رسمی با حضور وزیر دفاع آمریکا و مقامات امنیتی عراق از ژنرال پترائوس به ژنرال اودیرنو واگذار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، یک مقام وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ژنرال دیوید پترائوس که به عنوان فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا انتخاب شده در مراسمی رسمی با حضور رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش عراق از جمله نصیر العبادی، رئیس ستاد مشترک ارتش، کمال الخزرجی، فرمانده نیروهای هوایی و حمد جواد، فرمانده نیروهای دریایی عراق فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق را به ژنرال ریموند اودیرنو واگذار کرد.

این مراسم در پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد واقع در غرب این کشور برگزار شد.

اودیرنو در حالی فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را بر عهده می‌گیرد که جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از تصمیم دولتش مبنی بر خارج کردن حدود 8 هزار سرباز آمریکایی از عراق خبر داد.

ژنرال پترائوس نیز امروز پس از یک سال و نیم فعالیت در عراق تحت عنوان فرماندهی نیروهای آمریکایی این کشور را ترک می‌کند و از این پس به عنوان فرمانده‌ نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه در یک سفر غیر منتظره برای مشارکت در این مراسم وارد بغداد شد.

فرمانده‌ جدید نیروهای آمریکایی در عراق با توجه به بحران موجود در برخی مناطق این کشور از جمله موصل و دیالی و اختلافات بوجود آمده بین نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ کرد با چالش‌های زیادی روبرو خواهد بود.

وزارت دفاع عراق نیز روز دوشنبه طی مراسمی با حضور عبدالقادر العبیدی، وزیر دفاع عراق و جمعی از رهبران ارتش این کشور مراسم تودیع پترائوس را برگزار کرد.

کد خبر 63574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز