مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی گیلان از شروع بارش‌های چند روزه و صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان خبر داد.

آبگرفتگی

محمد دادرس با بیان اینکه از عصر روز سه‌شنبه سیستم بارشی جدیدی از اروپا و مدیترانه وارد گیلان می‌شود به همشهری آنلاین گفت: بارش‌ها به تدریج از روز سه‌شنبه ۶مهر از غرب استان شروع می‌شود و تا روز یکشنبه ۱۱مهر به صورت متناوب و ناپایدار ادامه دارد.

به گفته وی، این سیستم بیشتر مناطق ساحلی و جلگه‌ای و دامنه‌های شرق استان را در برمی‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های تالش و آستارا بیشترین بارندگی را شاهد باشند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با تاکید به اینکه این سامانه بارشی همراه با  بارندگی، وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و روند کاهشی دما (۴ تا ۸ درجه) خواهد بود، اظهار کرد: سیلاب و شدت بارش‌های رگباری در این سامانه پیش‌بینی نشده، اما احتمال  دارد در بعضی مناطق شاهد آب‌گرفتگی منطقه‌ای، آسیب به سازه‌ها و  بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه باشیم. بنابراین شهروندان از اطراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: بیشترین بارش‌های روز گذشته در گیلان در شهرستان آستارا با ۵۰میلی‌متر بارش گزارش شد و در رشت نیز ۲/۸میلی‌متر بارش ثبت شد.

کد خبر 629085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha