دبیر شورایاری محله ابوذر غربی که به دلیل سکونت چندساله در حریم خط آهن تهران‌ـ تبریز با مشکلات آن به خوبی آشنا بوده می‌گوید: «اهالی شب و روز از سوت قطارها و لرزش در و دیوارهای خانه‌هایشان در امان نبودند و سال‌ها برای جمع شدن این خط پیگیری کردند.

آقاجانی

من هم افتخار داشتم ۴ بار درباره معضلات و ضرورت جمع‌آوری خط آهن تهران‌ـ تبریز در صحن شورای اسلامی شهر تهران سخنرانی کنم تا اینکه این خط به زیر زمین منتقل شد.»

«محسن آقاجانی» با اعلام اینکه بخشی از مشکلات به دلیل زیرزمینی شدن این خط حل شده، ادامه می‌دهد: «همان زمان گفتیم این کار آسیب‌های دیگری برای اهالی ایجاد می‌کند و باید اقدامی برای انتقال این خط به خارج از بافت مسکونی انجام شود، اما توجهی نشد. با اجرای این طرح فضایی ۹کیلومتری با عرض حدود ۳۰ متر در مناطق ۱۷ و ۱۸ آزادسازی شد که حدود ۳ کیلومتر از آن در منطقه ۱۷ قرار دارد. متأسفانه پله‌های اضطراری که در تونل قطار جانمایی شده بود، باعث شد تا معتادها از طریق آنها وارد تونل شوند. بعدها این پله‌ها جمع‌آوری شد و اگر خدایی ناکرده اتفاقی در تونل بیفتد، مسافرهای قطار امکان خروج آسان از زیر زمین را ندارند. جت‌فن‌هایی هم که برای تهویه هوای تونل نصب شده‌اند، هوای آلوده را به خانه‌های اطراف سرازیر می‌کنند و برای خروج آب از تونل در زمان وقوع سیل اقدامی انجام نشده است.»

وی ادامه می‌دهد: «در این تونل زیرزمینی ۲ خط از ۴ خط موجود بلااستفاده مانده و لااقل می‌توان از این خطوط برای راه‌اندازی خط مترو استفاده کرد.»

کد خبر 626665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha