شرکت داروسازی هندی «هترو» روز دوشنبه اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری داروی ضد کرونای شرکت روش در هند را به دست آورده تا بتواند شکل ژنریک این داروی دچار کمبود شده را در این کشور بسازد.

Tocilizumab

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز انتظار می‌رود شرکت هترو تولید این دارو به نام توسیلیزومب را با نام «توسیرا» (Tocira) در پایان این ماه آغاز کند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که توسیلزومب که در اصل یک داروی پرفروش برای درمان آرتریت روماتوئید است و شرکت روش آن را با نام تجاری «آکتمرا» تولید می‌کند باعث کوتاه شدن زمان بهبودی و کاهش نیاز به تهویه مکانیکی (دستگاه تنفس مصنوعی) در افراد مبتلا به بیماری شدید کووید-۱۹ می‌شود.

انتشار سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونا که باعث افزایش موارد کووید-۱۹ در سراسر جهان شده است، به کمبود جهانی این دارو انجامیده است.

شمار موارد کووید-۱۹ پس از گذر از قله موج دوم شیوع در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) کاهش یافته است، اما کارشناسان اعتقاد دارند که این کشور باید آماده موج سوم شیوع کرونا تا ماه اکتبر (مهر) باشد.

توسیلیزومب هندی یا «توسیرا» در کارخانه شرکت هترو در حیدرآباد ساخته خواهد شد.

شرکت هترو که داروهای دیگر مورد استفاده برای درمان کووید-۱۹ مانند رمدسیویر و فاپیراویر را هم می‌سازد، قبلا در ماه ژوئیه (تیر) تقاضای تایید اضطراری داروی تجربی خوراکی ضد کرونای شرکت داروسازی مرک را هم به دولت هند تسلیم کرده بود.

کد خبر 625173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha