هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور گفت: یکی از عوامل ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت، خرابی کارتخوان‌های سوخت است. از اوایل سال قبل با معضل خرابی‌های مکرر کارتخوان‌های سوخت مواجه هستیم که در برخی ماه‌ها بیش از حد بوده است.

جایگاه سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله قلیزاده افزود: منظور از کارتخوان‌ها، تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت است که به دلیل مستهلک شدن، گرما و استفاده ناصحیح مردم از این تجهیزات نصب شده روی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت، آمار خرابی‌ها بیشتر شده و تکرار خرابی در چند روز پس از تعویض نیز بالاست. همین امر موجب از کار افتادن برخی نازل‌های جایگاه‌ها می‌شود و در نتیجه، ظرفیت نازل‌های سالم جایگاه‌ها کمتر شده و مردم در صف‌ها منتظر می‌مانند.  

وی ادامه داد: این مشکل را به مسئولان نفتی و مراجع ذیصلاح دیگر اطلاع داده ایم و جلساتی برگزار کردیم که برخی تلاش‌ها در جهت بهبود شرایط انجام شده، اما مشکل همچنان باقیست. البته اصلی‌ترین کم کاری توسط وزارت نفت در این سال‌ها، عدم توجه به بومی سازی این تجهیزات به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور گفت: جایگاهداران هم از این شرایط ناراضی هستند چرا که این خرابی‌ها هم موجب عدم النفع جایگاهداران و هم موجب اعتراض مردم می‌شود؛ در صورتی که جایگاهداران نمی‌توانند دخل و تصرفی در رفع مشکل داشته باشند و مسئولان پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت باید برای حل مشکل تلاش کنند.

وی با اشاره به آمار توزیع سوخت در روزهای تعطیلات کرونایی اخیر گفت: در اوایل هفته با افزایش فروش سوخت تا ۱۵ درصد مواجه بودیم. بیشترین مراجعات مسافران برای خروج از شهرها نیز متعلق به تهران بود، اما در روزهای میانی هفته، در برخی استان‌ها تا ۲۵ درصد کاهش فروش نسبت به روزهای قبل اتفاق افتاد.

کد خبر 623489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha