چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد در سراسر جهان درباره سرطان دچار سوءتعبیرهای عمده‌ای هستند.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز نتایج به دست آمده از یک نظرخواهی که "اتحادیه بین‌المللی ضدسرطان" (UICC)  در "کنگره جهانی سرطان" در ژنو آن را ارائه کرد، نشان می‌دهد که افراد در مورد نقش عوامل محیطی را در ایجاد سرطان اغراق می‌کنند و در مقابل خطر رفتارهایی که ثابت‌شده است عوامل خطرساز برای سرطان هستند، را دست کم می‌گیرند.

پژوهشگران سال گذشته به مصاحبه با 29925 فرد در 29 کشور پرداختند تا برداشت‌های مردم در مورد عوامل خطرساز برای سرطان را در میان کشورهای با درآمد بالا، متوسط و کم مقایسه کنند.

 از جمله این یافته‌ها این واقعیت بود که مردم در کشورهای با درآمد بالا با کمترین احتمال اعتقاد دارند که نوشیدن مشروبات الکلی خطر سرطان را می‌افزاید، در حالیکه مصرف الکل واقعا خطر سرطان را افزایش می‌دهد.

به طور مشخص 42 درصد افراد در کشورهای با درآمد بالا گفئه بودند که مصرف الکل خطر سرطان را افزایش نمی‌دهد، در حالیکه این رقم در کشورهای با درآمد متوسط 26 درصد و در کشورهای با درآمد پایین 15 درصد بود.

 یک یافته دیگر این بود که افراد در کشورهای با درآمد بالا فکر می‌کردند که مصرف ناکافی میوه و سبزی خطرناک‌تر از مصرف الکل است، در حالیکه شواهد علمی حاکی از اثر محافظتی میوه و سبزی‌ها در مقابل سرطان، ضعیف‌تر از شواهد علمی حاکی از سرطان‌زا بودن مصرف الکل است.

کد خبر 61820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز