پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

«بازارک» قله‌ای با ارتفاع ۳۷۵۰‌متر در خط الراس توچال به شهرستانک قرار دارد و با قله‌های شاه‌نشین در جنوب و «لوارک» در شمال همسایه است.

بازارک

برای صعود به بازارک از ۲ مسیر «امامزاده داود» (ع) و روستای «شهرستانک» می‌توان استفاده کرد. البته صعود از امامزاده داود(ع) شیب تند و مسیر کوتاه دارد و صعود از شهرستانک با شیب ملایم و مسیر به نسبت بلندتر همراه است. بنابراین برای افراد نیمه حرفه‌ای مسیر شهرستانک مناسب‌تر خواهد بود.

برای طی مسیر باید پس از رسیدن به دوراهی شهرستانک در سمت راست وارد جاده آسفالته شهرستانک شد. شهرستانک به دلیل وجود قلعه ییلاقی «ناصرالدین شاه قاجار»، معروف است و یک چشمه پر آب هم در بالای روستا قرار دارد. سپس باید از جاده خاکی که با تابلوی «قصرناصری» مشخص شده است، ادامه مسیر داد.

تا این مرحله امکان استفاده از خودرو وجود دارد اما پس از آن را باید پیاده طی کرد و بعد از گذشتن از بالای روستا به طرف پاکوبی که شهرستانک را به توچال می‌رساند، ادامه مسیر داد تا به چشمه رسید. معمولاً درکنار چشمه، مکانی به‌عنوان «گوسفند سرا» وجود دارد که می‌توان در آنجا استراحت کرد و سپس با عبور از دشت وسیعی به سوی غرب به یال قله رسید.

رسیدن به قله معمولاً بیش از ۶ ساعت به طول می‌انجامد.


احمد سعیدی/ عضو تیم باشگاه کوهنوردی شقایق

کد خبر 618116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha