چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: فروش متری مسکن با هماهنگی شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر، وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی وارد مرحله تازه‌ای شد.

در این مرحله به پیش‌بینی خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، طرح فروش متری با جدیت و قوت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

بر این اساس، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب گرفته، سرمایه‌ها و نقدینگی‌های سرگردان در دست مردم به کانال مثبت و صحیح خود هدایت می‌شود و تعداد بیشتری از شهروندانی که نیاز به  مسکن دارند صاحبخانه خواهند شد.

به گزارش همشهری، صبح دیروز  محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در شورای اسلامی شهر تهران توضیحات مبسوطی از نتایج آخرین مذاکرات خود با وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس‌کل بانک مرکزی را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

به گفته دانشجو، هماهنگی‌‌ها تا بدان جاست که این طرح چه از نظر وزارت مسکن و شهرسازی پیش فروش تلقی شود و چه از نظر مدیریت شهری فروش متری و مشارکتی، در هر صورت از کمک و همراهی وزارت مسکن و بانک مرکزی برخوردار خواهد بود.

وی در این باره از کمک سیستم مالی و بانکی به این طرح سخن گفت؛ به‌طوری که ضمن استفاده از وام ساخت تا سقف30میلیون تومان برای هر واحد، پیگیری‌های لازم برای مجوزهای استفاده از منابع مالی دیگری هم مطرح است.

دانشجو افزود: در مرحله اول فروش متری مسکن 4 هزار نفر شرکت کردند که 80 درصد آنها زیر50 متر، 18 درصد بالای 5 تا 6متر و تنها 2 درصد برای 100 متر سرمایه‌گذاری کردند که این نشان‌دهنده آن است که اقشار زیادی از شهروندان که توانایی مالی زیادی برای رفع مشکل مسکن خود ندارند، در این طرح مشارکت دارند.

همچنین براساس مذاکرات انجام گرفته مقرر شده است یک‌سوم ارزش هر متر مربع به خریدار تخفیف داده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار داشت: وجود 400 تا 500 هزار واحد مسکونی فرسوده در منطقه زلزله‌خیزی چون تهران، حکم می‌کند همه دستگاه‌های مجری و عوامل مختلف برای احیا و نوسازی شهر تهران کمک کنند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران تاکید دارد در این‌باره همه توان خود را گذاشته و هرجا شهرداری تهران نیاز به کمک داشته وارد صحنه شده، در جهت فراهم کردن هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف از هیچ کوششی دریغ نکند.

بنا بر این گزارش، دیروز همچنین شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرد، مساجد و اماکن مذهبی نه‌تنها همچنان از پرداخت عوارض معاف باشند بلکه شهرداری را مجاز کردند تا از محل ماده 16 بودجه خود عوارض مربوط به ایمنی مساجد و اماکن مذهبی را نیز پرداخت کند. این اقدام به‌منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر مساجد و اماکن مذهبی به مردم صورت گرفته است.

به گزارش همشهری، دیروز محمدباقر قالیباف شخصا طرح دوفوریتی خود را برای نامگذاری یکی از میادین شهر تهران به نام هادی ساعی قهرمان المپیک، به شورای شهر تقدیم کرد.

اعضای شورای شهر نیز متفقا رای دادند یکی از میادین شهر تهران ترجیحا در شهرری زادگاه هادی ساعی به نام وی که هم در عرصه ورزشی و هم در دوران عضویت خود در شورای اسلامی شهر تهران منشأ خدمات و خیرات فراوان شده و استعدادها و توانایی‌های فراوانی از خود نشان داد، نامگذاری کنند.

کد خبر 61485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز