اماکن عمومی شمال تهران از تصرف افراد سودجو آزاد شده است و به زودی در اختیارعموم شهروندان قرار می گیرند.

شهرداری منطقه یک

به گزارش همشهری آنلاین، این اقدام در راستای احقاق حقوق عمومی شهر، دستور کار  مدیریت شهری منطقه یک قرار گرفته است و به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار این منطقه،آزاد سازی سالن صخره نوردی باغ اسکویی از جمله این امکان است.
 سید عباس سجادی در توضیح بیشتر گفت: «براساس نامه اداره ورزش شهرداری منطقه یک این مجموعه که به صورت غیرمجاز، عدم رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی و بدون پرداخت حقوق شهرداری  فعالیت می کرد با پیگیری های قانونی تخلیه شد. همچنین اموال و تجهیزات این مجموعه که با اخطارهای متعدد به متصرف مبنی برجمع آوری یا فروش آن به مجموعه شهرداری به نتیجه نرسید با استعلام اداره حقوقی و با رعایت تمهیدات لازم جمع آوری و انبار شدند.»

آزاد سازی اماکن عمومی شمال تهران از تصرف افراد سودجو


 به گفته او با مشاوره فدراسیون صخره نوردی مقرر شد پیمانکار جدید اقدامات لازم برای بروزرسانی و نصب تجهیزات جدید را انجام دهد و به زودی این مجموعه بدون موانع و معارض در اختیار علاقمندان به این ورزش و دیگر حوزه‌های ورزشی قرار می گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه یک به وضعیت زمین چمن بوستان آرزو هم اشاره و عنوان کرد: «این زمین‌ چمن بنا به درخواست شهروندان در محله تجریش افتتاح شد اما متاسفانه طی این سالها خارج از روال قانونی، بدون وجود قرارداد مشخص و پرداخت هزینه، توسط افرادی سودجو مورد بهره‌برداری قرار گرفت. علیرغم تلاش های شهرداری برای باز پس‌گیری یا عقد قرارداد، متصرفان از هرگونه همکاری و پاسخگویی یا تحویل این زمین خودداری می کردند که در نهایت شهرداری با توسل به راهکارهای قانونی، این محل عمومی را رفع تصرف و مجدد برای بهره‌برداری شهروندان در چارچوب قانون در اختیار سرای محله قرار داده است.»
 به گفته سید عباس سجادی اقدامات شهرداری در راستای احقاق حقوق شهروندان و صیانت از اموال بیت‌المال به مذاق سودجویانی که سالیان سال بدون پرداخت حق عمومی از فضاها بهره برداری می کردند، خوش نیامده است و با جوسازی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در پایان تاکید کرد: «اقدامات را در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بوده و آنچه دچار تغییر شده نه خدمات ارائه شده به شهروندان بلکه جلوگیری از سودجویی برخی افراد از اموال عمومی بوده است که بی‌تردید مورد حمایت و رضایت شهروندان قرار خواهد گرفت.»

کد خبر 612300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha