سال گذشته مراکز فرهنگی روزهای کم رونقی را سپری کردند و به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمدند.

تابستان دلچسپ

همشهری آنلاین _ سارا جعفرزاده:  امسال نیز اگرچه همچنان خطر همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد اما برنامه‌ریزی شده که کلاس‌های آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور تعداد کم و برخی نیز در فضای باز برگزار شود. فرهنگسراهای شمال شهر تابستان ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن سلایق مخاطبان کلاس‌های متنوعی برگزار می‌کنند که در این گزارش می‌توانید با برخی از مهم‌ترین برنامه‌های آنها آشنا شوید.  

  • فرهنگسرای رسانه

فرهنگسرای رسانه با توجه به رسالت خود کلاس‌های ویژه آموزش خبر و رسانه تدارک دیده است. این کلاس‌ها شامل برگزاری کارگاه مجازی خبر و رسانه است که پنجشنبه ۲۴ تیر، چهارشنبه ۴ مرداد، سه‌شنبه ۲ و ۹ شهریور ماه برگزار خواهد شد. رسانگار عنوان دوره‌ای است که از یکم تیر ماه آغاز شده و تا ۱۰ تیر ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با شرکت در برنامه‌های نقد یا رونمایی کتاب با نویسندگان و آثارشان آشنا شوند. برنامه کتاب باز دوشنبه ۱۸ تیر ماه، رونمایی از کتاب تخصصی حوزه رسانه یکشنبه ۱۳ تیر ماه و یک کتاب، یک تصویر ۲۷ تیر ماه برگزار خواهد شد. اگر اهل تماشای فیلم هستید تابستان فرصت خوبی است بتوانید فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. در فرهنگسرای رسانه می‌توانید با شرکت در برنامه‌های فیلم و گفت‌وگو در سه‌شنبه ۸ تیر و سینما روان‌شناسی در ۶ و ۱۰ تیر ماه شرکت کنید. برنامه‌های استندآپ کمدی و پرده‌خوانی یک حماسه، سوگنامه عاشورایی، پرده‌خوانی مذهبی، کارگاه روان‌شناسی، مهارت‌های زندگی از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای رسانه است.
نشانی: خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان پایداری  شماره تماس: ۲۲۸۸۸۷۸۲‌ـ ۲۲۸۸۸۷۸۳.

  • فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران تابستان امسال برخی کلاس‌ها را به‌صورت حضوری و برخی دیگر را مجازی برگزار می‌کند. این فرهنگسرا در برگزاری کلاس‌های مختلف سلیقه مخاطبان را در نظر گرفته است. نقاشی و خلاقیت، خوشنویسی، شطرنج مقدماتی تا پیشرفته، طراحی، نقاشی و تصویرسازی عناوین بخشی از این کلاس‌هاست. مدرسه علوم قرآنی این فرهنگسرا در طول تابستان از علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های تفسیر قرآن، روانخوانی و صحیفه سجادیه ثبت‌نام می‌کند. اگر به بازیگری یا اجرا در تلویزیون و فن بیان علاقه‌مندید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی فرهنگسرا شرکت کنید و اگر هم دوست دارید مهارت خود را در نویسندگی امتحان کنید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش داستان‌نویسی مقدماتی تا پیشرفته این توانایی را به دست‌آورید. موسیقی نیز یکی از کلاس‌های آموزشی در طول تابستان است.
نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا   شماره تماس: ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۲۲۵ و ۱۱۷

  • فرهنگسرای ابن‌سینا

ساکنان منطقه ۲ می‌توانند با حضور در فرهنگسرای این سینا و انتخاب یک یا چند دوره آموزشی تابستان پرباری را همراه فرزندان خود سپری کنند. کلاس‌های متنوع شامل شیرینی‌پزی، شمع‌دوزی، تکه‌دوزی ساخت جعبه کادویی، مکرومه‌بافی، سفره‌آرایی، جواهرسازی، قالی و گلیم، گچبری مدرن، تذهیب و نگارگری و نقاشی روی شیشه و... است که به دلیل تنوع کلاس‌ها برای مادران و دختران جذابیت دارد. با توجه به اینکه سال تحصیلی با تعطیلی مدارس سپری شد این فرهنگسرا برای تقویت پایه درسی دانش‌آموزان دوره‌های دروس تقویتی برگزار می‌کند. دانش‌آموزان می‌توانند در این کلاس‌های به‌صورت انفرادی شرکت کنند. آموزش دوره‌های کامپیوتر، تایپ فارسی و انگلیسی، ویندوز کاربردی، سخت‌افزار رایانه‌ای و فتوشاپ بخشی از کلاس‌های مفاهیم پایه فناوری و اطلاعات است. موسیقی، مهارت‌های اجتماعی، طب سنتی و زبان انگلیسی نیز از دوره‌های تابستانه این فرهنگسراست.
نشانی: شهرک قدس(غرب)، ابتدای خیابان ایران زمین شمالی   شماره تماس: ۸۸۳۶۶۳۶۶ داخلی ۱۱۵ و ۱۱۶

کد خبر 609658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha