گروه ورزشی: در حالی که حضور تیم‌ملی کشورمان در مسابقات غرب آسیا که با پیروزی 2 بر یک تیم‌ملی در مقابل اردن به قهرمانی ایران انجامید حرف و حدیث‌های مختلفی را در میان اهالی فوتبال باعث شده است، رئیس فدراسیون فوتبال سعی دارد از طریق تذکر به فتح‌الله‌زاده و مصطفوی از انتقادهای مربیان پرسپولیس و استقلال علیه علی دایی جلوگیری کند.

تذکر جدی کفاشیان

در پی مصاحبه‌های جنجالی امیر قلعه‌نویی و افشین قطبی در مورد حساس نبودن بازی‌های غرب آسیا و استفاده نابه‌جا از بازیکنان، علی کفاشیان رئیس فدراسیون در تماسی تلفنی با علی فتح‌الله‌زاده و داریوش مصطفوی به آنها تذکر جدی داد.

وی اعلام کرده در صورت تکرار این مشکلات علیه تیم‌ملی، کمیته انضباطی سریعاً تشکیل جلسه خواهد داد و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

حضور روته‌مولر قطعی نیست

در حالی که علی دایی نسبت به حضور روته‌مولر در کادر فنی تیم‌ملی ابراز امیدواری کرده و گفته که علاقه‌مند است با این مربی آلمانی همکاری کند، روته‌مولر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ضمن رد خبر توافق نهایی با فدراسیون ایران برای همکاری با تیم‌ملی گفت: «اگرچه می‌خواهم با فوتبال ایران همکاری کنم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.»
این مربی 63 ساله با رد خبر قطعی شدن همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: «قرار است دو هفته آینده به تهران سفر کرده و در این سفر با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران درباره‌ نحوه‌ همکاری و دیگر قضایا صحبت کنم.»

روته مولر افزود: «تعجب می‌کنم که چه طور پیش از آنکه همه چیز قطعی و قراردادی بسته شود، از همکاری و مشغول به کار شدن من صحبت شده است.»

علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران جمعه در نشست خبری پایان دیدار فینال رقابت‌های غرب آسیا برابر اردن درباره‌ اریش روته‌مولر گفته بود: «با این مربی آلمانی به توافق رسیدیم. او هفتم یا هشتم شهریور به ما اضافه می‌شود و پس از بازی با عربستان به طور دائم به کادر تیم ملی می‌پیوندد.»

هارالد اشتنگر، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال آلمان هم در این باره به dpa گفت: «روته مولر در حال حاضر با فدراسیون فوتبال آلمان قرارداد دارد. این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی معتبر است و در عین حال گفت‌وگوها بر سر تمدید قرارداد مولر با فدراسیون فوتبال آلمان در جریان است.»

اشتنگر در عین حال افزود: «روته مولر به قرارداد کنونی‌اش با فدراسیون فوتبال آلمان که تا پایان سال جاری اعتبار دارد، وفادار خواهد ماند. گذشته از آن او قرار نیست در تیم ملی ایران مربیگری کند، بلکه تنها نقشی مشاوره‌ای برای او در نظر گرفته شده است.»

حمایت بن‌همام از فوتبال ایران

محمد علی‌آبادی در دیدار با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که صبح روز شنبه و با حضور علی کفاشیان و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و معاونان سازمان ورزش برگزار شد، ضمن تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از فوتبال ایران به ویژه طرح آسیاویژن، گفت: «بدون شک این حمایت‌ها فوتبال ایران را از جهش ویژه‌ای برخوردار خواهد ساخت و امیدواریم سفر آقای بن‌همام نتایج خوبی برای فوتبال ایران داشته باشد.»

در این دیدار، محمد بن‌همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به جایگاه خاص ایران در آسیا گفت: «علاقه زیادی داریم که در راه پیشرفت هر چه بیشتر فوتبال در کنار ایران باشیم، چراکه اعتقاد راسخ دارم آسیا نمی‌تواند در رقابت با اروپا نقش ایران را نادیده بگیرد و یقیناً ما زمانی می‌توانیم در این رقابت شرکت کنیم که ایران پیشرو این مسئله باشد.»

وی با اشاره به اینکه از سال آینده لیگ فوتبال حرفه‌ای در آسیا راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: «ما فوتبال را در بالاترین سطح به عنوان یک صنعت و تجارت مورد توجه قرار داده‌ایم و بدیهی است باشگاه‌هایی می‌توانند در این لیگ شرکت کنند که از توانمندی مالی خوبی برخوردار باشند و در حال حاضر تنها 7 کشور در آسیا شرایط شرکت در لیگ حرفه‌ای را دارند؛ 3 کشور ژاپن، کره‌جنوبی و چین از شرق آسیا، ایران، عربستان و امارات از غرب آسیا به همراه استرالیا.»

دایی: به آنچه می‌خواستم، رسیدم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «تقریباً به آن چیزی که از رقابت‌های غرب آسیا می‌خواستم، دست پیدا کردم.»

به گزارش ایسنا، علی دایی پس از قهرمانی ایران در رقابت‌ها غرب آسیا گفت: «به نظرم دیدار با اردن سخت‌ترین بازی ایران در این تورنمنت بود. می‌خواهم به بازیکنانم تبریک بگویم که در 12 روز 5 بازی انجام داده‌اند. به نظرم در دیدار نهایی عملکرد بسیار خوبی داشتیم و درصد تصاحب توپ ما بسیار بیشتر از اردن بود.»

دایی در پاسخ به این سئوال که آیا بازی با تیم‌های دوم کشورهای غرب آسیا به تیم ملی ایران کمکی کرد، گفت: «ما با بهترین تیم‌های دنیا هم بازی کنیم، شما می‌گویید این تیم دوم است. ایرادی ندارد. اجازه بدهید که ما همین تیم‌های دوم را ببریم.» وی درباره برنامه‌های بعدی تیم ملی گفت: «پس از بازی‌های لیگ در روز سوم شهریور، اردوی تیم ملی در روز چهارم شهریور تشکیل می‌شود و دو روز بعد با تیم ملی آذربایجان دیداری دوستانه خواهیم داشت که این محک بسیار خوبی برای تیم ملی خواهد بود.»

آذربایجان ؛ حریف‌تدارکاتی تیم‌ملی

تیم‌ملی ایران ششم شهریور در دیداری دوستانه رودرروی تیم ملی آذربایجان قرار خواهد گرفت. دیدار با آذربایجان جایگزین بازی لغو شده ایران برابر ازبکستان خواهد بود. اردوی تیم ملی چهارم شهریور در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد شد و ملی‌پوشان پس از دیدار برابرآذربایجان برای برپایی اردویی 4 روزه به جزیره کیش سفر خواهند کرد. هدایت تیم ملی آذربایجان را برتی فوگتس برعهده دارد. این تیم خود را آماده حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره اروپا می‌کند.

کد خبر 60821

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز