شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

‌همشهری آنلاین: خبرگزاری عراق از گسترش تدابیر امنیتی شدید و بی سابقه در کربلا و تمامی جاده‌های منتهی به این شهر مقدس خبرداد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عراق، به دنبال فرارسیدن سالروز میلاد حضرت قائم (عج) و برپایی مراسم جشن گسترده در شهرهای مقدس عراق در راس آن کربلا تدابیر امنیتی شدیدی از سوی پلیس عراق در این مناطق برقرار شده است.

این در حالی است که به رقم این تدابیر امنیتی شدید روز جمعه (25 مرداد) براثر انجام دو عملیات انتحاری توسط دو زن که قافله‌ زائران شیعی کربلا را هدف قرار داده بود 22 تن کشته و 73 تن دیگر زخمی شدند.

هم‌چنین براثر انفجار یک بمب در بغداد که یکی از قافله‌های زائران شیعی کربلا را هدف قرار داده بود سه تن کشته و ده تن دیگر به شدت زخمی شدند.

منابع امنیتی پلیس عراق اظهار داشتند سازمان زنان وابسته به شبکه‌ القاعده با توجه به فرا رسیدن مراسم مذهبی شیعیان عراق فعالیت‌های تروریستی خود را گسترده و در صدد ایجاد بحران و اختلاف میان طوائف سنی و شیعه عراق می‌باشند.

این منابع هم‌چنین افزودند: با توجه به کشف این واقعیت در حال حاضر بیش از 40 هزار نیروی پلیس و امنیتی عراق در کربلا و راه‌های منتهی به این شهر مستقر شده‌اند تا جشن میلاد قائم در این مناطق مذهبی شیعی بدون دادن تلفات بیشتر به پایان رسد.

هم‌چنین این منابع افزودند:در حال حاضر تک تیراندازان در بالای پشت‌بام‌های منازل در شهر کربلا مستقر شده اند و واحد هلیکوپتر ارتش عراق نیز نیروهای امنیتی و پلیس مستقر درکربلا را حمایت می‌کنند.

برغم این تدابیر امنیتی شدید امروز (شنبه 26 مرداد)یک ماشین بمب گذاری شده یکی دیگر از قافله‌های شیعی زائران کربلا را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن 5 تن و زخمی شدن 12 تن دیگر شد.

این در حالی است که یک منبع امنیتی از پلیس استان صلاح‌الدین امروز شنبه از وقوع یک انفجار در پارکینگ مرکز این استان و کشته شدن بیش از 12 تن و زخمی شدن 40 تن دیگر خبرداد.

این منبع امنیتی پلیس اظهار داشت: یک ماشین بمب‌گزاری شده که در داخل این پارکینگ واقع در 90 کیلومتری شمال بغداد پارک شده بود منفجر و به دنبال آن 52 تن کشته و زخمی شدند.

وی افزود:این انفجار ضررهای مادی را نیز به دنبال داشت و منجر به آتش سوزی بسیاری از ماشین‌های پارک شده در این پارکینگ شده است.

کد خبر 60753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز