سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

علی شیدفر: از چهارشنبه بیست و ششم مهر با پایان یافتن اجرای نمایش «شهادت‌خوانی انسان‌های سرگشته» و نمایش‌های دیگری که در تئاتر شهر بر صحنه‌اند 10 نمایش جدید در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می‌آید.

«کوچ در کوچ» نوشته و کار محمد احمدی که از امروز چهارشنبه 26 مهر جایگزین نمایش شهادت‌خوانی در تالار قشقایی می‌شود، ادای دینی است به تمام قهرمانانی که تا به امروز ایران را نگهداری و حفاظت کرده‌اند.

در این نمایش خسرو احمدی، حسن رجایی‌دوست، یلدا قشقایی، زهیر یاری، آنوش عزیزی، علیرضا پاکزاد و جواد پیروزی به عنوان بازیگر حضور دارند. پیام فروتن طراحی صحنه و لباس آن را نیز عهده‌دار است.

محمد احمدی کارگردان نمایش می‌گوید: این نمایش را که یک سال و نیم پیش نوشتم درباره آدم‌های معمولی است که ایران را از دست بیگانگان نجات داده‌اند.نمایش جنگ در طبقه سوم نوشته «پاول کوهوت» به کارگردانی مصطفی عبداللهی نیز از آبان ماه اجرای خود را در تئاتر شهر آغاز می‌کند.

در این نمایش عباس توفیقی، صنم صالحی، عبدالرضا فریدزاده، علی خازنی، مجتبی دانشی، محمدرضا علی اکبری و امین بختیاری به ایفای نقش می‌پردازند. «پرده سفید» نوشته و کار سعید شاپوری هم از هفته آینده جایگزین نمایش «ماه در آب» خواهد شد.

 در این نمایش شبنم مقدمی، هنگامه خوش‌اندیش، شیدا خلیق و سروناز نانکلی به عنوان بازیگر حضور دارند.این نمایش از اول آبان ماه در تالار سایه بر پرده خواهد بود. همزمان با پرده سفید نمایش «بدون خداحافظی» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کتایون فیض‌مرندی نیز در همین تالار به اجرا در می‌آید.

در این نمایش بهناز جعفری، نگار جواهریان، معصومه قاسمی‌پور، نوال شریفی و نورآقا حسینی به عنوان بازیگر حضور دارند.

«دنیای زن‌ها» نیز عنوان نمایش دیگری است که از دهم آبان در تالار شماره 2 تئاتر شهر به صحنه می‌آید. این نمایش نوشته حسن مشکلاتی است که حسین سحرخیز آن را کارگردانی کرده است. پردیس افکاری، ناهید مسلمی، نسیم هاشمی، مرضیه  صدرایی و مهری‌ مهرنیا هنرمندانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

تالار چهارسو نیز از هفتم آبان میزبان نمایش «قصه تلخ طلا» به نویسندگی و کارگردانی «بهروز غریب‌پور» است. در این نمایش ایرج راد، نسیم ادبی، سیاوش چراغی‌پور، صنم نکواقبال، سامان دارابی، تهمینه محمدی، غزل اسکندرنژاد، همایون صلاحی، مهرداد غضنفری، نسیم امیرخسرو و آرتمیز نیازی به عنوان بازیگر حضور دارند.

«سمفونی درد» نیز عنوان نمایش دیگری است نوشته و کار حسین پاکدل که آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش حسن معجونی، فرهاد اصلانی، هومن برق‌نورد، سیامک صفری، اشکان صادقی، سید مهرداد ضیایی و شبنم مقدمی به عنوان بازیگر، نقش‌های مختلف آن را برعهده دارند.

 بهروز غریب‌پور طراح صحنه و علی هاشمی دستیار کارگردان این نمایش‌اند.نمایش «سکوت، میراث من است» به کارگردانی علیرضا اولیایی نیز در نیمه دوم آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر بر صحنه خواهد بود. در این نمایش نوال شریفی، شهرام حقیقت‌دوست، شبنم مقدمی، امیر دلاوری، علاء محسنی، علیرضا محمدی، مهران امام‌بخش، هنگامه سرخوش و پونه عبدالکریم‌زاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

در سالن اصلی تئاتر شهر نیز پس از اجرای «کوری» کار منیژه محامدی، نمایش «پایین گذر سقاخانه»، نوشته اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان از 15 آبان ماه روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش امید زندگانی، شهرام عبدلی، آشا محرابی و امیر غفارمنش بازیگرانی هستند که نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. جانسوز فولادی به عنوان آهنگساز، مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و فرزانه کابلی به عنوان طراح حرکات موزون در این نمایش حضور دارند.«هدیه مادر بزرگ» عنوان نمایشی است ویژه کودکان و نوجوانان که در تالار هنر به اجرا در آمده است. محمدرضا دوست‌محمدی نویسنده و کارگردانی این نمایش را برعهده دارد.

مجید امیری، جواد پیروزی، هادی سعیدی، غزاله جزایری و سعید دلیریان بازیگران این نمایش‌اند.نمایش هدیه مادر بزرگ تا پایان ماه در تالار هنر بر صحنه خواهد بود. «آرامش از نوعی دیگر» نوشته تام اسپتارد به کارگردانی شبنم فرشاد جو، « رستم و سهراب» به کارگردانی رسول نجفیان، «اذان صبح» کار داریوش فرهنگ، «اکبر آقا اکتور تئاتر» نوشته عظیم موسوی به کارگردانی و بازیگری اکبر عبدی عنوان دیگر نمایش‌هایی است که هم اکنون در تالارهای مولوی، فرهنگسرای نیاوران، تالار وحدت و تالار سنگلج هر روز به اجرا در می‌آیند.

کد خبر 6061

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز