شهرداری تهران از ابتدای شروع دوره پنجم مدیریت شهر، با بهسازی ۲ هزار نقطه ناایمن و فضاهای بی دفاع شهری، در مجموع پایتخت را برای زنان امن تر کرده است.

امن سازی فضاهای شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سال ۹۹ اقدامات شاخص و قابل توجهی را به ثمر رساند. یکی از این اقدامات راه اندازی ۳ گرمخانه ویژه زنان و ۲ گرمخانه ویژه مردان با ظرفیت و پذیرش ۵۵۰ نفر بود.

از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه اجتماعی راه اندازی، توسعه و تجهیز مراکز پرتو برای حمایت و آموزش کودکان کار و خیابان در مناطق یک، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۱۵ با ظرفیت ۷۲۵ نفر و خدمات آموزشی و حمایتی به ۴ هزار و ۷۹۶ کودک کار و خیابان ارائه شده است.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  اما پاندومی کرونا غافل نماند و ۸۵ خانه سلامت با وزارت بهداشت در طرح غربالگری شهروندان و اجرای طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند.

اینفوگرافیک| تهران برای زنان امن تر شد | بهسازی ۲ هزارنقطه از پایتخت برای زنان

پروژه های کوچه دوستی نیز در تهران از طریق بازآرایی بیش از ۷۰ کوچه در محلات تهران با مشارکت زنان و کودکان به اجرا درآمد. تعریف و اجرای پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۲ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است. موضوعات اجتماعی و فرهنگی در تنظیم اسناد توسعه محلی و ستاد بازآفرینی محلات شهر تهران ۱۰۰ مصوبه مدیریت شهری را اخذ کرده است. از سوی دیگر افتتاح مجموعه ورزشی شهدای افسریه و مجموعه طبقاتی شهید دستگردی نوسازی و راه اندازی ۶۰ مجموعه ورزشی ناکارآمد و فرسوده با سرمایه گذاری مشارکتی از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است.

اما شاید یکی از اقداماتی که در دوره پاندومی کرونا با استقبال دو میلیون و پانصد شهروند تهرانی روبرو شد، کنسرت و نمایشنامه خوانی آنلاین بود. شناسایی و جذب ۱۲۹ هزار و ۱۶ نفر متکدی و بی خانمان توسط واحدهای گشت فوریت های خدمات اجتماعی صورت گرفت و ۹۵۰ هزار ۹۶۸ نفر شب در ۱۹ گرمخانه شهرداری خدمت گرفته اند.

راه اندازی مدرسه مجازی تابستانی با ۲۲ هزار و ۵۴۶ عضو و ۶۳۵ هزار بازدیدکننده از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود. البته تدوین ۴۲ جلد کتابچه و ۲۰۰ عنوان تولید چند رسانه ای از دیگر اقدامات این معاونت محسوب می شود.

کد خبر 601387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha