یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: شمس‌الدین حسینی، وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت اقتصاد، در حالی برنامه‌های خود را تقدیم مجلس کرد که حضور وی در مهم‌ترین وزارتخانه اقتصادی کشور، از 2‌جنبه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

از یک سو، فعالان اقتصادی کشور، حسینی را به صمصامی ترجیح می‌دهند چرا که حضور صمصامی در وزارت اقتصاد به معنای تشدید اختلافات در گروه اقتصادی دولت خصوصاً میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی محسوب می‌شد که عاقبت آن بهتر از تعلل 4 ماهه دولت در ابلاغ نرخ سود بانکی نبود.

از سوی دیگر، در مقایسه حسینی با داوود دانش‌جعفری نمی‌توان به این نتیجه رسید که رئیس‌جمهوری قصد دارد فردی کارکشته‌تر را سکاندار وزارت اقتصاد نماید، هر چند که دانش‌جعفری از حسینی حمایت کرده است.

 به هر حال، حسینی که هم‌اکنون دبیر کارگروه تحول اقتصادی نیز هست، دیروز برنامه‌های خود برای وزارت اقتصاد را در 10 محور مهار تورم، نظام بانکی، نظام بیمه‌های تجاری، نظام مالیاتی، گمرک، توسعه روابط اقتصاد بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌‌سازی، بازار سرمایه، نظارت و حسابرسی و تحول نظام اداری در سطح وزارتخانه تقدیم مجلس کرد.

 حال باید منتظر ماند و دید که موضع نمایندگان مجلس در جلسه فردا درخصوص حسینی چیست؛ رأی منفی نمایندگان به حسینی به معنای ادامه سرگردانی بزرگ‌ترین دستگاه اقتصادی کشور است که از اردیبهشت‌ماه تاکنون بدون وزیر مشغول به‌کار است.

در اقتصاد، گرایش اصلاح‌طلبانه دارم

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شما گرایش اصلاح‌طلبانه دارید، گفت: بنده در اقتصاد این گرایش را دارم. حسینی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی افزود: درباره موضوعات متعدد اقتصادی تحقیق کرده‌ام و از طراحان لوایح رقابت اقتصادی و طرح بزرگ تحول اقتصادی هستم و مشکلات اقتصادی کشور و ظرفیت‌های موجود را می‌شناسم.

حسینی به اتاق بازرگانی می‌رود

حسینی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، همچنین با حضور در جلسه صبحانه کاری اتاق ایران درخصوص برنامه‌های آتی و نحوه تعامل این وزارتخانه با بخش خصوصی، با اعضای اتاق ایران به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

کد خبر 59660

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز