رئیس اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۱۱ می‌گوید: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها وضعیت زنان خودسرپرست و بدسرپرست منطقه یکی از اولویت‌های شهرداری منطقه ۱۱ بوده و است. لذا، کوشیدیم تا در قالب طرح‌های حمایتی مختلف، حداقل بخشی از مشکلات این قشر را حل کنیم.»

زنان سرپرست خانوار

«فیروزه خزایی کوهپر» با اشاره به تطعیلی بازارهای محلی، پیرو پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، می‌افزاید: «تا قبل از شیوع کرونا تمامی‌سراهای محله شاهد فعالیت بازارهای محلی و غرفه‌های ویژه حمایت از این قشر بودند که متأسفانه بعد از کرونا چراغ آنها خاموش شد. هر چند در این مدت کوشیدیم با ساماندهی بانک اطلاعات زنان خودسرپرست و بدسرپرست منطقه بستر لازم برای دریافت کمک‌های معیشتی ایام کرونا را توسط این قشر فراهم کنیم.»

درست است کرونا سایه سنگین خود را این روزها بر سر سراهای محله انداخته و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زنان را در این مراکز محلی تحت‌الشعاع قرار داده است، اماآموزهای مجازی و تقویت فروش آنلاین محصولات زنان خودسرپرست خانوار امر مهمی است که حوزه امور بانوان شهرداری منطقه ۱۱ آن را دنبال می‌کند.

رئیس اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۱۱ در این‌باره می‌گوید: «در طول یک سال اخیر کوشیدیم با پیگیری دوره‌های مهارت‌آموزی مجازی به زنان به‌صورت مجازی بستر آموزش این قشر را دنبال کنیم. ضمن اینکه تلاش کردیم با ایجاد بسترهای لازم برای فروش آنلاین محصولات تولیدی زنان از فعالیت‌های اقتصادی آنان حمایت کنیم، هر چند در این مسیر منکر کاستی‌ها و مشکلات موجود نیستیم و بر این باوریم که موفقیت صددرصدی در گرو آزمون و خطاهای بسیار است.» تلاش برای راه‌اندازی بازاچه‌های محلی و عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار از دیگر اولویت‌های حوزه زنان در منطقه ۱۱ است. خزایی با اشاره به بازارچه‌ای که به همین مناسبت در ایام‌ دهه‌فجر در منطقه ایجاد شد می‌گوید: «با مشارکت ۳۰ بانوی خودسرپرست و بدسرپرست منطقه ۱۱ در این ایام شاهد فعالیت ۳۰ غرفه عرضه محصولات تولیدی زنان در بوستان دام‌پزشکی بودیم.

بازارچه‌ای که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به مدت ۱۰ روز برگزار شد و خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد و امیدواریم شاهد برگزاری این بازارچه در روزهای پایانی سال هم باشیم.» راه‌اندازی مرکز مهارت کارآفرینی کوثر منطقه ۱۱ در محله آگاهی خبر خوبی است که خزایی به بانوان منطقه می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه این مرکز در محله آگاهی، به‌عنوان یکی از محله‌های پر تقاضای منطقه، فعالیت خود را آغاز کرده و تعدادی از بانوان هم کار خود را در این مجموعه آغاز کرده‌اند، هر چند تلاش می‌کنیم کارگاه‌های کارآفرینی محلی را فراموش نکنیم و به محض بهبود شرایط کرونایی، برنامه‌ای جامع و مدون برای این بخش داریم.»

کد خبر 587437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha