یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی از موافقت آمریکا با آزادسازی مقداری از دارایی‌های مسدودشده ایران خبر داد.

سرقت دلار

به گزارش همشهری‌آنلاین، تسنیم به نقل از شبکه کی.بی.اس نوشت: این مقام کره‌ای اعلام کرد انتقال مقداری از پول‌های بلوکه‌شده قرار است از طریق بانک‌های سوئیس انجام شود.

این مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی افزود: ایالات متحده در واقع با طرح آزادسازی مقداری از دارایی‌های ایران از طریق بانک‌های سوئیسی موافقت اصولی کرده است، اما بحث‌ها درباره روش انتقال آن همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: دولت‌های کره جنوبی و ایالات متحده در مورد انتقال دارایی‌های ایران به سوئیس بحث کرده‌اند؛ از آنجا (سوئیس) می‌توان این دارایی‌ها را از طریق توافقنامه تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA) به کشورهای خاورمیانه بازگرداند.

تلویزیون کره جنوبی اعلام کرد: توافقنامه تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA) به دنبال اطمینان از صادرکنندگان و شرکت‌های بازرگانی مستقر در سوئیس در بخش‌های غذایی، دارویی و پزشکی است که یک کانال پرداخت امن با یک بانک سوئیس دارند و از این طریق صادرات کالاها به ایران تضمین می‌شود.

رئیس ‌کل بانک مرکزی پیش از این درباره نتیجه مذاکراتی که با سفیر کره جنوبی درباره پرداخت بدهی‌ها به ایران صورت گرفته است، گفته بود: پول بانک مرکزی در آنجا ۷میلیارد دلار است و الآن با ۱میلیارد شروع می‌کنیم. نوع پرداخت هم پول است که در اختیار بانک‌های ما قرار می‌گیرد. 

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع مالی ایران از کره جنوبی اعلام کرده بود: در دیدار با سفیر کره جنوبی تأکید کردیم چگونه ایران باید از منابعش استفاده کند، حالا کره‌ای‌ها با هرکسی می‌خواهند مذاکره کنند.

کد خبر 587311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha