دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

سرپرست کمیته امداد گفت: تعیین حد کفاف، می‌تواند مرز شناسایی فقر قرار بگیرد و این حد در واقع آن مقدار از معیشت است که نیازهای مادی و معنوی انسان را برآورده کرده و زندگی شرافتمندانه و عزتمند را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، انواری افزود: فقر یک پدیده اجتماعی و امری نسبی است و در هر جامعه، مشخصات خاص خود را دارد، فقر فراتر از کمبود درآمد است و تعیین عواملی که با کاهش درآمد همراهند، به سهولت و آشکارا حاصل نمی‌شود.

سرپرست کمیته امداد در ارتباط با تفاوت خط فقر و حد کفاف اظهار کرد: کلمه خط فقر، از بار منفی برخوردار است و ریشه در نیازهای مادی و درآمدهای مردم دارد و «حد کفاف» در واقع وضعیت و حالی است که در آن انسان دغدغه‌ تامین نیازهای اساسی ندارد و احساس آرامش می‌کند.

وی همچنین در راستای جایگاه مددکاری در کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: تاکید نظام مددکاری کمیته امداد بر رفع نگرانی‌ها و ارتقای سطح عزتمندی و ایجاد تعادل قوا و توانمندسازی فرد و خانواده با تکیه بر حوزه اندیشه و تفکر است و استعدادهای بالقوه و حرفه‌ای مددجویان و همچنین گسترش فرهنگ انفاق و احسان و حضور مردم در صحنه و همدردی اجتماعی بسیار مورد تاکید قرار می‌گیرد.

کد خبر 58644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز