چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
۰ نفر

آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی مینودشت، گالیکش، رامیان، کلاله و علی‌آبادکتول در شرق گلستان که از عصر امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن آغاز شده، همچنان ادامه دارد و ۸۰ نیروی منابع طبیعی در حال تلاش برای خاموش‌کردن آن هستند.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از عصر امروز سه نقطه جنگلی در مینودشت، ۲ نقطه در گالیکش، یک نقطه در کلاله، یک نقطه در رامیان و ۲ نقطه در علی‌آباد کتول درگیر آتش سوزی شدند.

محمد آریان‌فر افزود: پس از وقوع آتش در عرصه‌های جنگلی گلستان، ۸۰ نیروی منابع طبیعی با همکاری مردم محلی موفق به خاموش کردن آتش در ۲ نقطه مینودشت، ۲ نقطه در گالیکش و یک نقطه در رامیان شدند و عملیات مهار و خاموش کردن آتش در منطقه دوزین مینودشت، چیشت خوجه‌لر کلاله و شیرین آباد و سیاه رودبار علی آباد همچنان ادامه دارد.

وی بی احتیاطی و سهل انگاری مردم را مهمترین عامل آتش سوزی امروز جنگل‌های گلستان عنوان کرد و افزود: شرایط طبیعی، پوشیده بودن کف جنگل‌ها از برگ‌های خشک و تابش مستقیم آفتاب باعث شده با کوچکترین بی احتیاطی عمدی و یا سهوی مردم و یا شیطنت قاچاقچیان چوب و قانون شکنان، بستر وقوع حریق در جنگل‌های استان فراهم شود.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیشتر خسارت آتش سوزی‌ها امروز مربوط به برگ‌های کف جنگل و درختان خشک آن بود.

همچنین در کنار آتش سوزی‌های اشاره شده، مهار آتش زیست‌گاه‌های جنگلی قرقون در ارتفاعات روستای قوشه‌چشمه پارک ملی گلستان که عصر امروز چهارشنبه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

عرصه‌های جنگلی گلستان به دلیل شکل گیری جوامع پرتراکم گیاهی ناشی از بارش برف و باران در فصل های پاییز و زمستان شاهد آتش سوزهایی است که نمونه بازر آن سوختن ۲۰۰ هکتار از محدوده جنگل توسکستان گرگان در آبان امسال است.

کد خبر 585798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha